Najavljivali su dugo Japanci tehnološki preporod pod nazivom "Skyactive" i konačno je stigao prvi proizvod, potpuno novi model CX-5. Kompaktni SUV ulazi u najbrže rastući segment gdje još uvijek vlada Nissan Qashqai. Što Mazda nudi u odnosu na konkurenciju? Ima suvereno ponašanje na cesti. Odličan ovjes omogućava dinamičnu vožnju zavojitom cestom bez zanošenja, kao po tračnicama. Pritom ne trpi udobnost, a vozač ima osjećaj da se vozi u sportskom automobilu, a ne povišenom SUV vozilu od 1,5 tone. Bili smo pomalo skeptični kad su nam Japanci prije godinu dana rekli da će napraviti automatski mjenjač bolji od Volkswagenovog DSG-a. No sada možemo samo reći – kapa dolje. Skyactive 6-stupanjski automatski mjenjač šalta munjevito, možda i brže od DSG-a, a dopušta prijenos visokog okretnog momenta pri ubrzavanju.
Ispod poklopca motora kuca Skyactive turbodizelsko srce, 2,2-litarsko sa 175 KS. I dok je veliki okretni moment od 420 Nm dostupan već od 2000 o/min, najveću snagu razvija na 4500 o/min. Ali, dizelaš se vrti i dalje i u crveno ulazi na 5200 o/min.
Do stotke ubrzava za 9,4 sekunde, a najveća brzina je 204 km/h. U prosjeku smo trošili 8,4 l/100 km. Smanjenoj potrošnji pogoduje i i-Stop sustav, kako mazda naziva start/stop sustav.Pogon na sve kotače je potpuno automatiziran, pa ga vozač ne može isključiti.
Sustav sam prepoznaje smanjeno prianjanje prednjih kotača i u tom slučaju kontinuirano preraspodjeljuje do 50% okretnog momenta na stražnje kotače. S najjačim motorom i automatskim mjenjačem te najraskošnijim paketom opreme Revolution - u koji između ostalog spadaju i kožnata sjedala, TomTom navigacija, Bose audio sustav, 19" alu naplatci - cijena je visokih 303.990 kuna. Početna je cijena CX-5 sa 2.0 benzincem sa 160 KS 202.990 kuna.
ležaj na 65000km a na 75000km ad blue pumpa (15000kn) na cx7 2010 god ne vjerujem da je cx5 nesta bolji japansko vozilo nikad vise