Mazda CX-5 2,2 CD

Japanski inženjeri skrojili najbolji kompaktni SUV

Foto: 'Petar Glebov/PIXSELL'
'16.08.2012., Zagreb - Automobil Mazda CX-5 AWD na testu. Photo: Petar Glebov/PIXSELL'
Foto: 'Petar Glebov/PIXSELL'
'16.08.2012., Zagreb - Automobil Mazda CX-5 AWD na testu. Photo: Petar Glebov/PIXSELL'
Foto: 'Petar Glebov/PIXSELL'
'16.08.2012., Zagreb - Automobil Mazda CX-5 AWD na testu. Photo: Petar Glebov/PIXSELL'
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mazda cx-5 awd (1)
01.09.2012.
u 14:03
Skyactive dizelaš vrti se do 5500 o/min, a Skyactive automatski mjenjač šalta bolje od DSG-a
Pogledaj originalni članak

Najavljivali su dugo Japanci tehnološki preporod pod nazivom "Skyactive" i konačno je stigao prvi proizvod, potpuno novi model CX-5. Kompaktni SUV ulazi u najbrže rastući segment gdje još uvijek vlada Nissan Qashqai. Što Mazda nudi u odnosu na konkurenciju? Ima suvereno ponašanje na cesti. Odličan ovjes omogućava dinamičnu vožnju zavojitom cestom bez zanošenja, kao po tračnicama. Pritom ne trpi udobnost, a vozač ima osjećaj da se vozi u sportskom automobilu, a ne povišenom SUV vozilu od 1,5 tone. Bili smo pomalo skeptični kad su nam Japanci prije godinu dana rekli da će napraviti automatski mjenjač bolji od Volkswagenovog DSG-a. No sada možemo samo reći – kapa dolje. Skyactive 6-stupanjski automatski mjenjač šalta munjevito, možda i brže od DSG-a, a dopušta prijenos visokog okretnog momenta pri ubrzavanju.

Ispod poklopca motora kuca Skyactive turbodizelsko srce, 2,2-litarsko sa 175 KS. I dok je veliki okretni moment od 420 Nm dostupan već od 2000 o/min, najveću snagu razvija na 4500 o/min. Ali, dizelaš se vrti i dalje i u crveno ulazi na 5200 o/min.

Do stotke ubrzava za 9,4 sekunde, a najveća brzina je 204 km/h. U prosjeku smo trošili 8,4 l/100 km. Smanjenoj potrošnji pogoduje i i-Stop sustav, kako mazda naziva start/stop sustav.Pogon na sve kotače je potpuno automatiziran, pa ga vozač ne može isključiti.

Sustav sam prepoznaje smanjeno prianjanje prednjih kotača i u tom slučaju kontinuirano preraspodjeljuje do 50% okretnog momenta na stražnje kotače. S najjačim motorom i automatskim mjenjačem te najraskošnijim paketom opreme Revolution - u koji između ostalog spadaju i kožnata sjedala, TomTom navigacija, Bose audio sustav, 19" alu naplatci - cijena je visokih 303.990 kuna. Početna je cijena CX-5 sa 2.0 benzincem sa 160 KS 202.990 kuna.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

AL
alenvk
18:47 02.09.2014.

ležaj na 65000km a na 75000km ad blue pumpa (15000kn) na cx7 2010 god ne vjerujem da je cx5 nesta bolji japansko vozilo nikad vise

EN
EndemskaVrsta
14:15 01.09.2012.

Što je ovdje - kad je o vanjštini riječ - dizajnerski i estetski 'korektno'??? Pretenciozan krpež, bez duha i invencije, od prednjega do stražnjeg branika! Šteta što će se vjerojatno besprijekorna mehanika 'odjenuti' ovim patetičnim ruglom...