Na cestama diljem svijeta godišnje pogine više od 1,2 milijuna ljudi. Samo je u prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj poginulo 226 osoba. U odnosu na godinu ranije, to je 38 poginulih manje, dakle očit je trend smanjenja broja poginulih u prometu.
Jednak je trend u svim naprednim zemljama svijeta, a smanjenje broja poginulih u prometu nastoji se postići boljom edukacijom vozača i ostalih sudionika prometa, izgradnjom kvalitetnijih prometnica, ali i ugradnjom napredne sigurnosne tehnologije u automobile. No, je li moguća budućnost bez žrtava u prometnim nesrećama odnosno može li tehnologija biti do te mjere napredna da uspije poništiti nemar i neznanje vozača? Volvo - predvodnik ugradnje sve naprednijih sustava u sve sigurnije automobile - vjeruje da može. Mi ipak nismo baš tako optimistični.
Na našim su cestama najčešći sudari vozila u pokretu i to oni u kojima jedan autimobil na drugi nalijeće s boka. Slijedi nalet na vozilo ispred. U teoriji, oba tipa sudara tehnologija može spriječiti. Štoviše, sustavi za prevenciju naleta na vozilo ispred već se ugrađuju u aute, kao i sustav koji vozača upozorava na vozilo u mrtvom kutu. Pojedini proizvođači već nude i sustave koji ne dozvoljavaju skretanje u drugu traku ako to znači sraz s drugim vozilom.
No, u praksi, velika većina tih sustava - koje treba dodatno platiti da bismo ih uopće imali u automobilu - podrazumijevaju spremnost vozača da ispravno reagira kad sustav upozori na mogućnost nesreće. Vozač i tada može ignorirati upozorenje i nastaviti skretati, uvjeren da će biti brži od drugog vozila ili da će drugi vozač usporiti. Problem je što mnogi vozači upravo tako reagiraju, dakle percipiraju upozorenje sigurnosnih sustava, ali ne korigiraju svoje ponašanje.
Nažalost ne. Čovijek kao sudionik u prometu nije savršen pa tako i tehnologija koju proizvodi nije savršena. Broj stradalih se može smanjti ulažuči u inteligentne sustave , no kolateralnih žrtava če biti , nažalost