Sudarni testovi

Jeziva simulacija: Lutka od 70 kg pri udaru auta sa 64 km/h leti više od 30 m

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
14.09.2017.
u 11:36
Tup udarac u lutku koja vjerno imitira ljudsko tijelo i njezin visoki let dokazuju koliko je pogibeljan nalet automobila na pješaka
Pogledaj originalni članak

Stari Hyundai Accent zaletio se iz mjesta do 64 km/h da bi u simuliranom sudaru udario lutku pješaka od 70 kg i 170 cm visine. Od siline udarca lutka je odletjela nekoliko metara u zrak i odbačena je 30-ak metara od mjesta udara, a lijeva ruka još 10 metara dalje. Bilo je jezovito, bez obzira što smo znali da je crash test - koji je proveo Zavod za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba u suradnji sa slovačkim Institutom za forenzička istraživanja i obrazovanje sa Sveučilišta u Žilini - simulacija koja se provodi u znanstvene svrhe. Još je strašnije izgledao udar kombi vozila brzinom od 54 km/h u lutku koja ‘glumi’ dijete teško 20 kilograma.

Rastao broj poginulih

Pješaci su jedni od najugroženijih sudionika u prometu, a udari vozila u pješake već pri malim brzinama mogu biti kobni. Lani je na našim cestama poginulo 67 pješaka odnosno 21,8 posto od svih 307 smrtno stradalih u prometu, teže je ozlijeđeno 419 pješaka (15,3%), a lakše 1060 pješaka (8,9%). Iz statističkih podataka vidi se da pješaci češće teže stradavaju od vozača i putnika u vozilu. Posebno zabrinjava što je u 2016. godini, unatoč smanjenju broja poginulih na našim cestama, rastao broj poginulih pješaka za 9 posto u odnosu na 2015. godinu, kada je poginuo 61 pješak.

 

– Savjet za vozače jest da voze tehnički ispravna vozila te da poštuju prometne propise, a to se posebno odnosi na brzinu kretanja koja je najčešći uzrok prometnih nesreća. Ali nisu vozači uvijek krivi, pješaci također moraju poštovati propise i biti oprezni u prometu. Sve više novih automobila ima moderne sustave pomoći koji uključuju i prepoznavanje pješaka te automatsko kočenje u nuždi. Takvi sustavi su poželjni i korisni, ali nikako se vozači zbog toga ne smiju opustiti, jer je ljudski faktor i pogreška najčešći uzrok prometnih nesreća – rekao nam je predstojnik Zavoda za prometno-tehnička vještačenja Goran Zovak.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila

Djeca i mladi posebno su ugroženi sudionici u prometu. U Hrvatskoj je u posljednjih deset godina stradalo 120 djece, a ozlijeđeno ih je 12.474. U prvih sedam mjeseci ove godine već je poginulo petero djece pa se ovakvim ispitivanjima pokušava posebno skrenuti pozornost na sigurnost djece u prometu.

Djeca su najugroženija

Znamo da je prošloga tjedna počela nova školska godina pa su tisuće djece svakodnevno ponovno na prometnicama, zbog toga vozači moraju biti još oprezniji, pogotovo u blizini škola.

– Za pješake je najopasnije u sumrak i po noći te u uvjetima slabije vidljivosti. Pješaci moraju poštovati prometna pravila, prelaziti oprezno kolnik i to na označenim mjestima i paziti na sebe jer vozač automobila ne vidi uvijek sve, primjerice, kad se kreće unazad pogotovo na parkiralištima. Naleti na pješaka i pri malim brzinama mogu prouzrokovati ozbiljne ozljede – rekao nam je Tibor Kubjatko, direktor Instituta za forenzička istraživanja u Žilini, koji zapošljava 30 ljudi. Taj institut provodi mnoga prometna istraživanja koja su vrlo tražena u Slovačkoj, budući da se u toj državi proizvodi najviše automobila po glavi stanovnika u Europskoj uniji. Svoje tvornice tamo imaju velikani poput Volkswagena, Audija, Škode, Porschea, Kije, Peugeota i Citroena, pa je i znanstveno istraživanje prometa bolje potpomognuto od strane države nego kod nas. Ali, i zagrebački institut provodi kvalitetna istraživanja i testove, često u suradnji sa stranim institucijama.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.