Na testu

Još atraktivniji i uglađeniji Nissan Juke uz poletan i štedljiv hibridni sustav

Foto: Mladen Milčić
25.10.2024.
u 12:00
Nissan je redizajnirao svog predstavnika u B-SUV segmentu koji sada dolazi uz bolju multimediju i N-Sport opremu
Pogledaj originalni članak

Nissan Juke je i dalje dizajnerski vrlo poseban automobil, a u redizajniranoj drugoj generaciji ponovno dolazi u žutoj boji koja je bila popularna kad je stigao na tržište 2010. godine. Upravo smo ga u toj žutoj boji uz kontrastni crni krov i uz novu opremu N-Sport te uz HEV hibridni pogon sa 143 KS isprobali na testu.
Izgled Jukea je jedinstven i Japanci su razborito odlučili da vanjski dizajn kupeovskog crossover oblika ne treba mnogo mijenjati, jer su ga u posljednje vrijeme preuzeli mnogi konkurenti, a veće su promjene ponudili u unutrašnjosti. Juke sada dolazi uz veći središnji zaslon multimedijskog sustava dijagonale 12,3 inča koji je za 8° zakrenut prema vozaču. To je zaista olakšalo korištenje funkcija dodirnog zaslona, a uz digitalnu instrumentnu ploču TFT zaslona dijagonale 12,3 inča i kvalitetnije materijale vozaču ponudilo još bolje korisničko iskustvo u high-tech okružju kokpita. Poboljšani multimedijski sustav uključuje intuitivniji početni zaslon koji korisniku omogućuje da prilagodi prikaz svojem ukusu kako bi uključio widgete za funkcionalnosti koje najčešće upotrebljava, baš kao na zaslonu pametnog telefona. Odlična je vijest za sve korisnike Android pametnih telefona što je sada uz bežično povezivanje na uslugu Apple CarPlay, dostupno i bežično povezivanje na uslugu Android Auto


Juke je dugačak 421 cm uz međuosovinski razmak od 263 cm i prtljažnik od 354 litre.
Puni HEV hibrid koji je pokretao testirani Juke opremljen je Nissanovim motorom s unutarnjim izgaranjem, posebno razvijenim za rad u hibridnom pogonskom sklopu. Četiricilindarski 1,6-litreni benzinac razvija 94 KS i okretni moment od 148 Nm. Njemu u radu pomažu dva elektromotora. Glavni električni motor proizvodi 49 KS i 205 Nm okretnog momenta, a tu je i 15 kW snažan visokonaponski elektropokretač-generator koji radi s pomoću invertera. Baterije kapaciteta 1,2 kWh hlađene su tekućinom, a za prijenos snage na prednje kotače se brine automatski mjenjač preuzet iz Renaultovih modela. Dakle, Nissan je samo djelomično preuzeo hibridni sustav poznat iz mnogih Renaultovih i Dacijinih modela, pa tako za razliku od njih nudi E-pedal sustav vožnje sa samo jednom pedalom koji pomaže u regeneraciji energije i vožnji gotovo bez kočenja.


U vožnji djeluje jako dobro, glatko klizi već u startu već u startu jer od 200 o/min elektromotor pruža okretni moment od 205 Nm pa je Juke agilan, pogotovo u gradskom prometu. Ipak, do stotke s mjesta stiže za 10,1 s, a najveća brzina jest 166 km/h, pa je sportski izgled vanjštine samo krinka jer Juke je prije svega ugodan i štedljiv automobil. Hibridni sustav blagotvorno djeluje na potrošnju, pa se uz pažljiviju nogu na gasu i korištenje e-pedal funkcije može voziti i s gradskim prosjekom od oko 5 l/100 km. U kombiniranoj vožnji nam je prosjek bio oko 6 l/100 km. Juke je okretan i praktičan, a zbog svojih dimenzija vrlo prikladan za korištenje u gradskom prometu. Nešto slabiju preglednost zbog kupeovskih linija odlično nadomješta sustav kamera za parkiranje 360° Around View Monitor s prednjim i stražnjim senzorima.

Zaista bogata oprema N-Sport donosi atraktivne dodatke na karoseriji poput kontrastne crne boje i to ne samo na krovu već i na kotačima, vanjskim retrovizorima, profilima blatobrana, prednjoj masci te A i B nosačima, a tu su i crni 19-inčni alu naplatci. Dugi niz sustava pomoći u vožnji, automatsko upravljanje dugim svjetlima u LED tehnologiji, Bose sustav ozvučenja i grijana sjedala samo su neke značajke bogate opreme. Cijena Nissan Jukea N-Sport 1,6 143 HEV jest 35.478 eura, dok početna verzija Jukea s hibridnim sustavom stoji od 29.037 eura. Početni Juke s 1,0 DIG-T turbobenzincem sa 114 KS stoji od 23.831 eura.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

PE
Penkalar
14:01 25.10.2024.

1.0 litarski motor? To je nekakav vic? Pa i Yugo je imao vise zapremine. Ni govora, pa taman imao i 1.000 KS na papiru!!