Pred nama je razdoblje intenzivnijih putovanja, koje zimski uvjeti na cestama čine ozbiljnijima od dužih putovanja u toplijem dijelu godine. Stoga neke stvari valja imati na umu. Prije svega, ne podcjenjujte prometnicu i vremenske (ne)prilike i ne precjenjujte svoje mogućnosti i mogućnosti automobila. Autoceste su, zbog kvalitete gradnje i izostanka raskrižja, biciklista i pješaka, sigurnije od lokalnih cesta. S druge strane, zbog većih brzina vožnje nesreće koje se na njima dogode u pravilu su ozbiljnije. Opreza, stoga, nikad dosta.
Prednost u čišćenju
Autoceste imaju prednost u čišćenju od snijega, ali vozači ipak ne smiju računati na to da će u svakom trenutku asfalt biti potpuno čist i suh. Kako snijeg još nije napadao, vozači sada prvenstveno trebaju razmišljati o buri. Naime, kad je bura prejaka, zatvaraju se pojedine dionice.
Pogledajte video o tome kako voziti po buri:
- S obzirom na blizinu Velebita u odnosu na autocestu, nadmorsku visinu i blizinu mora, dionica autoceste A1 od čvora Sv.Rok do čvora Posedarje na autocesti A1 te dionica od tunela Tuhobić do čvora Kikovica na autocesti A6, najugroženije su dionice na koju utječu udari vjetra, konkretno bure. U tim uvjetima, dionica se zatvara za sve ili pojedine skupine vozila - pojašnjavaju iz Hrvatskih autocesta. U uvjetima kada je vjetar jak, ali još nisu stečeni uvjeti za zatvaranje dionice, dionicom se prometuje uz ograničenje brzine kretanja vozila. Vozačima se savjetuje savjesna i odgovorna vožnja, odnosno vožnja sukladno uvjetima na cesti i ograničenjima brzine.
Kako bi mogli pravodobno svoju vožnju prilagoditi uvjetima na cesti, vozači trebaju obratiti pažnju na promjenjivu prometnu signalizaciju, odnosno na ekrane iznad kolnika, na kojima se ispisuju upozorenja i ograničenja. Na autocesti je instalirana oprema koja u svakom trenutku prati i bilježi stanje kolnika i okoline, odnosno meteorološke uvjete na autocesti (kiša, magla, snijeg...).
10 stvari koje možda niste znali o Yugu:
- Putem dobivenih meteoroloških uvjeta s dionice sustav prepoznaje uvjete na pojedinoj dionici autoceste te se postavlja odgovarajuća prometna signalizacija u vidu ograničenja brzine i prometnih znakova obavijesti ili zabrane. U slučaju prometnih nesreća, sve žurne službe reagiraju trenutačno, odnosno svjetlosno promjenjiva signalizacija se prilagođava odmah po dojavi te se upućuje služba ophodnje na mjesto nesreće - kažu iz Hrvatskih autocesta. Svjetlosno promjenjivu signalizaciju stoga ne treba doživljavati kao sporednu. Naprotiv, s obzirom da se ona mijenja ovisno o uvjetima na cesti, treba joj dati prednost pred općenitim ograničenjem brzine.
Jaki udari bočnog vjetra
Vožnja po buri ima svoje zakonitosti. Kod bure su problematični jaki udari bočnog vjetra, jer oni mogu automobil u vožnji skrenuti s njegova pravca kretanja. Jasno je da u tim situacijama automobil može završiti uz cestu. Po buri je važno ne voziti prebrzo. Naravno, nećete militi po autocesti puževom brzinom, ali ako vozite brzo automobil će na neravninama djelomično gubiti kontakt s podlogom, bit će nestabilniji. U kombinaciji s jakim udarom bure to može rezultirati izlijetanjem s ceste ili prevrtanjem. Zato smirite brzinu, ali i pokrete upravljačem - prestrojavajte se uglađeno, bez naglih manevara po buri. Svoj pravac kretanja nastojte zadržati laganim korekcijama upravljačem. I, naravno, sve ovo vrijedi ako vam je automobil tehnički ispravan. Loš ovjes, neispravni amortizeri, neodgovarajuće gume - recept je to za katastrofu jer svaka od navedenih stavki dodatno će destabilizirati automobil.
Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu: