Proizvođač električnih automobila BYD prodao je više od 500.000 baterijskih električnih vozila (BEV) diljem svijeta u četvrtom tromjesečju 2023. - čime je kineska tvrtka po prvi put nadmašila isporuke svog američkog konkurenta Tesle. BYD-ova proizvodnja vozila također je značajno porasla prošle godine – s 3,02 milijuna vozila u 2023., bila je gotovo dvostruko veća nego prethodne godine. Međutim, oko 1,4 milijuna tih automobila bili su hibridi, dok Tesla još uvijek prednjači što se tiče potpuno električnih automobila s oko 1,84 milijuna proizvedenih vozila.
VEZANI ČLANCI:
BYD, skraćeno od "Build Your Dreams", oko 90 posto svojih vozila prodaje na domaćem tržištu. No, tvrtka se u budućnosti namjerava više fokusirati na Europu. Pet različitih modela BYD trenutačno je dostupno u Europi, a još tri će ponudi biti dodana tijekom 2024. godine. Postoje i planovi za novu tvornicu u Mađarskoj. Možda nema boljeg primjera brze transformacije Kine prema električnoj mobilnosti od BYD-a. Proizvođač automobila uspješno se okrenuo od klasičnih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem na ono što je u Kini poznato kao "vozila s novom energijom", tj. električna vozila na baterije i plug-in hibride.
Tvrtka je to učinila vrtoglavom brzinom, pojačavajući proizvodnju svojih električnih osobnih vozila tempom o kojem europski ili američki proizvođači automobila mogu samo sanjati, navodi Statista. Od 2018. BYD je povećao prodaju (djelomično) električnih osobnih vozila s nešto više od 200.000 automobila godišnje na više od 3 milijuna 2023., dok je postupno ukidao proizvodnju automobila s benzinskim pogonom, od kojih je posljednji izašao iz tvornice u ožujku 2022. Također, BYD je prošle godine nadmašio Volkswagen kao najprodavaniji automobilski brend u Kini.
Još su oni daleko od europskih kupaca. Nije problem proizvesti nego je problem prodati odnosno naplatiti.