Kinezi - nakon što su kupili prava na Saab, pred preuzimanjem su Volva

Foto: AFP
Kinezi - nakon što su kupili prava na Saab, pred preuzimanjem su Volva
14.01.2010.
u 11:00
Špekulira se da će posao biti vrijedan 1,8 milijardi dolara, što je još daleko manje od 6,45 milijardi dolara, koliko su Amerikanci za švedski brand izbrojili 1999. godine.
Pogledaj originalni članak

Do prije samo nekoliko godina kineski proizvođači auta besramno su kopirali europske, japanske i američke marke, a danas kupuju njihove posrnule brendove.

Posljednja i dosad najveća akvizicija je švedski Volvo, koji će, potvrdio je njegov vlasnik, američki Ford, u drugom tromjesečju ove godine biti prodan najvećem privatnom kineskom proizvođaču automobila Geely Automobile Holdings Ltd. Špekulira se da će posao biti vrijedan 1,8 milijardi dolara, što je još mnogo manje od 6,45 milijardi dolara, koliko su Amerikanci za švedski brand izbrojili 1999. godine.

Amerikanci trgovali
Ali, voda je došla do grla jer su se još početkom 2009. pri preuzimanju pomoći američke Vlade obvezali, baš kao i preostala dva američka velikana General Motors i Chrysler, prodati sve neprofitabilne strane brendove.


Za kupnju Volva, ali i Opela, od GM-a, bio je zainteresiran i peti po veličini kineski proizvođač automobila, Beijing Automotive Industry Holding Corp (BAIC). BAIC je bio i dio Koenigsegg grupe, koja je namjeravala preuzeti Saab. Na koncu je, barem zasad, BAIC od GM-a uspio kupiti samo prava na proizvodnju posljednja dva modela Saaba (9-3 i 9-5), s time da Kinezi ne smiju koristiti Saabovo ime ni ime modela.

Osim s BAIC-om, GM je trgovao i s Tengzhong Heavy Industrial Machinery, kineskom tvrtkom za proizvodnju kamiona i teških građevinskih vozila, kojoj je za 150 milijuna (prvotno su Amerikanci tražili 500 milijuna) dolara prodao američki ponos Hummer.

Osim što preuzimaju brendove, kineski proizvođači automobila sve više ulaze u partnerske odnose s renomiranim svjetskim proizvođačima automobila. Talijanski Fiat sklopio je sporazum s Guangzhou Automobile Group Co (GAIG) prema kojem će u kineskom gradu Guangzhou izgraditi tvornicu vrijednu 630,5 milijuna dolara, iz koje bi od 2012. trebalo izlaziti 140.000 automobila i 220.000 motora.

Tužba pa partnerstvo
Zanimljivo, upravo je Fiat prije dvije godine tužio kinesku tvrtku Great Wall, čiji je gradski automobil Peri zapravo preslikana Fiat Panda, izvana i u unutrašnjosti. Kinezi su bez grižnje savjesti automobil ponudili čak i na talijanskom tržištu, ali je to lani sud u Torinu zabranio.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.