PRODAN AMERIČKI PONOS

Kinezi preuzeli Hummer od General Motorsa

Kinezi preuzeli Hummer od General Motorsa
24.10.2009.
u 17:46
Kao vojni terenac dokazao se u Zaljevskom ratu, a i danas je oslonac američke kopnene vojske u Iraku i Afganistanu. Civilnu verziju je 1999. kupio tada najjači automobilski div na svijetu, ali GM je u lipnju proglasio bankrot
Pogledaj originalni članak

Ne prodaju samo Hrvati svoje obiteljsko srebro! Posrnuli američki automobilski div General Motors koji se već mjesecima bori sa stečajem prodao je svoju premium marku Hummer i to ni manje ni više nego Kinezima. Tvrtka Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery iz Chengdua kupila je američku ikonu za samo 150 milijuna dolara, koliko je ponos Amerikanaca trenutačno vrijedio. Barem su, zasad, sačuvali 3000 radnih mjesta jer će Kinezi do ljeta 2011. nastaviti proizvodnju u pogonima GM-a.

Hummer je relativno nova američka ikona. Priča o njemu počinje 1984. godine kad je tvrtka AM General, specijalizirana za proizvodnju vojnih vozila predstavila Humvee (višenamjensko terensko vozilo). Humvee se istakao u Zaljevskom ratu 1991. godine gdje su na teškom iračkom terenu njegove sposobnosti brzo došle do izražaja, a i danas je oslonac američke kopnene vojske u Iraku i Afganistanu.

Zvijezde ga promovirale
Ali, AM General je već 1992. na tržište pod nazivom Hummer H1 stavio civilnu verzije Humveea. Uspon je bio strelovit, a popularnost mu je dodatno porasla jer su ga kupile mnoge zvijezde. Prije svih glumac i današnji guverner Kalifornije Arnold Schwarzenegger, ali i košarkaši Dennis Rodman i Shaquille O’Neal, režiser James Cameron... Ubrzo je popularnost militarističkih terenaca uočio i najveći američki proizvođač automobila General Motors pa 1999. kupuje Hummer od AM Generala. Kasnije će se pokazati da ga je, među ostalim, to megalomanstvo stajalo bankrota pa se brandova brzo rješava.

Pod okriljem GM-a i uz pomoć njegove prodajne mreže prodaja raste ne samo u Americi već i u cijelom svijetu, a 2002. predstavlja se novi model H2.

Rojsov H1 pred Saborom
U to je vrijeme tadašnji zastupnik u Hrvatskom saboru Ljubo Ćesić Rojs na Markov trg uparkirao jedan primjerak modela H1 oslikanog američkom zastavom. Životopisni političar ga zbog nemogućnosti homologiranja nije mogao registrirati u Hrvatskoj pa je to učinio u BiH. Problema s registriranjem Hummera u Hrvatskoj imao je i Željko Kerum koji je na svom H2 jednostavno ostavio američke tablice s kojim ga je uvezao. I tek nakon prometne nesreće (dvije godine nakon uvoza) je prijavljen te je zbog carinskog prekršaja morao platiti kaznu od 730.000 kuna. Auto je ponovno prodao u SAD.

Svoj najmanji model H3, Hummer je predstavio 2005. Nakon uspješne 2006. u prodaji počinje strmoglavi pad, čemu je kumovalo i okretanje Amerikanaca k vozilima koja troše manje goriva. Naime, najštedljiviji Hummer troši prosječno 15 litara dizela. Zbog toga su predstavili i dva koncepta. Jedan je imao hibridni, a drugi pogon na vodik. Nijedan do sada nije otišao u serijsku proizvodnju, a u kojem će smjeru krenuti, novi vlasnici tek ćemo vidjeti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZG
zgubidan
08:46 27.10.2009.

pa ovaj auto je smeće od auta