Naš najmanji automobil na maraton testu, Nissan Note sa 1,4-litrenim benzinskim motorom, nastavio je sprinterski obavljati svoj zadatak s prosjekom oko 10.000 kilometara mjesečno. Ovih je dana ušao u posljednju etapu testne vožnje duge 50.000 km. Prijeđenih 40.000 kilometara opseg je našeg planeta, pa možemo reći da je Note napravio krug oko Zemlje.
A prijeđeni je put prošao gotovo besprijekorno. Osim pokvarenog klima-uređaja, o čemu smo pisali prije dva i pol mjeseca, a koji je popravljen u sklopu jamstvenog roka koji traje tri godine, zabilježen je samo jedan jedini kvar. Uvjetno rečeno kvar, jer istrošena žarulja prednjeg svjetla i nije kvar.
Sve ostalo funkcionira savršeno, počevši od malog, ali potentno, benzinskog agregata sa 88 KS. Iako prema deklariranim podacima Note s tim motorom može dostići brzinu od tek 165 km/h, drago nam je da smo otkrili da je riječ o neistini. Naime, bez problema može kao putnu brzinu držati 180 km/h, a povremeno ide i više od toga. Ovakva vožnja rezultira potrošnjom većom od 13 litara, dok nam je prosječna potrošnja u normalnoj vožnji između 9 i 11 litara. Tvrdnja iz službenih dokumenata o prosječnoj potrošnji od 6,3 litara ipak je samo rezultat laboratorijskih mjerenja, a nikako ne vožnje u realnim uvjetima.
U unutrašnjosti automobila nema tragova peteromjesečne svakodnevne upotrebe i velike prijeđene kilometraže. Materijali od kojih su izrađeni prednja konzola, obloge vrata i ostatak interijera kvalitativno su iznad prosjeka klase, jedino što estetski ne odudaraju. Funkcionalna je posebnost Notea klizna stražnja klupa, koja se može pomaknuti 16 centimetara. Ako je gurnuta posve unatrag, nudi putnicima straga prostranost većih limuzina. Samo prostranost, jer udobnost ipak nije na toj razini.
Druga je krajnost ove varijabilnosti povećanje prtljažnika od osnovnih 280 litara obujma do 437 litara s pomaknutom klupom. Putnički je prostor u tom slučaju dovoljan za manje putnike ili djecu, a s obzirom na ciljanu grupu kupaca, a to su obitelji s manjom djecom, to i nije nedostatak. Spuštanjem naslona stražnjih sjedala dobiva se prtljažnik sa 1332 litre obujma, ali sjedala ne uranjaju u podnicu, pa je upotrebljivost ipak malo ograničena.
Najveći je adut najmlađeg Nissanova modela cijena, jer se za malo više od 100.000 kuna dobiva automobil kakav s istom opremom kod nekih konkurenata stoji i desetke tisuća više.
Oprema Visia Plus
Oprema Visia Plus obuhvaća sve potrebno, pa i više od toga. Tu su, među ostalim, ABS, EBD, prednji i bočni zračni jastuci, mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka. Automobil serijski također donosi isofix držač za dječje sjedalo straga, signal za nevezani pojas, klima-uređaj s filterom za pelud, hlađeni pretinac za rukavice, djeljiva klizna stražnja klupa, servo upravljač podesiv po visini, el. podizanje stakala prednjih vrata, CD radio s četiri zvučnika, daljinsko središnje zaključavanje, maglenke, osvijetljen prtljažni prostor, četiri kuke u prtljažnom prostoru...