Novi Citroen C4

Kupeovske linije kompaktnog Citroenova crossovera koji stiže i u električnoj e-C4 verziji

01.07.2020.
u 16:28
Crossover je dugačak 4,36 m, a u ponudi će osim lektričnog modela sa 136 KS i baterijom od 50 kWh biti i tri benzinca i dva dizelaša
Pogledaj originalni članak

Citroen je predstavio svoj novi kompaktni model C4 koji donosi zaokret u njihovoj gami vozila. Od klasičnog kompakta koji se pod imenom C4 prodavao u dvije generacije od 2004. godine i iz ponude je povučen 2018. godine, novi model dolazi u trendovskom crossoverskom izdanju. Time Citroen samo nastavlja svoj smjer koji su započeli modeli C4 Cactus i C3 Aircross, ali i C3 koji također ima crossoverski oblik, iako službeno najavljuje C4 kao povratak limuzina u njihovu gamu nakon što već nekoliko godina ne prodaju modele C4 i C5 (C-Elysee je diskontna limuzina).


Osim toga, Citroen C4 osim klasičnih ali modernih i efikasnih benzinskih i dizelskih motora, nudi i potpuno električnu e-C4 verziju.
Zanimljivog je i u Citroenovom stilu neobičnog dizajna na tragu u posljednje vrijeme sve popularnijih coupe SUV automobila s posebno atraktivnim stražnjim krajem. 


Dimenzije su klasične za kompaktni crossover: duljina 436 cm, širina 180 cm (203,2 s oklopljenim retrovizorima), visina 152,5 cm, dok mu je međuosovinski razmak 267 cm.


Kratki prednji i stražnji prevjesi u kombinaciji s kotačima velikog promjera (69 cm) i visinom od tla od 15,6 cm, daju mu povišenu vozačku poziciju pa je i točka gledanja vozača viša od konkurenata (1,22 m), što poboljšava vidljivost tijekom vožnje.
Prtljažnik od 380 litara je korektan, ali nije ni blizu najprostranijima u segmentu, ali je jednostavan za korištenje zahvaljujući ravnom pragu (715 mm), širokim izrezima i ravnim stranicama. Za više praktičnosti,  podnica u dva položaja omogućuje podjelu prtljažnog prostora u odjeljke i omogućava ravan pod kada su sjedala spuštena. 

U modernoj unutrašnjosti Citroena C4 izvršena je potpuna digitalizacija. Digitalna instrumentna ploča nalazi se ispred vozača, dok na središnjem dijelu kokpita dominira 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir putem kojeg se upravlja većinom funkcija. Srećom, ne i kontrolama klima-uređaja koje su analogne, što je mnogo praktičnije rješenje.

 

 


Novost su Advanced Comfort sjedala koja uz ovjes s hidrauličnim graničnicima C4 prema komforu i udobnosti stavljaju u sam vrh klase. Rekli bismo, kako smo od Citroena i navikli, jer su po komforu modeli francuskog proizvođača prepoznati desetljećima.
Posebna pažnja posvećena je skladištenju stvari unutar vozila. Dizajn vozila, temeljen na programu Citroën Advanced Comfort, oslobodio je što je moguće više prostora. Nudi se čak 16 pretinaca za odlaganje s ukupnim volumenom 39 l za veću svakodnevnu praktičnost s inovativnom i praktičnom opremom koja udovoljava sve većim očekivanjima svih putnika, kako sprijeda tako i straga. 

U skladu sa statusnim očekivanjima kupaca kompaktnih limuzina, novi C4 nudi veliku mogućnost personalizacije i kupci će na izbor imati 31 kombinaciju boja i Color Paketa  vanjštine te 6 različitih unutarnjih uređenja.


Ponuda motora je zaista široka i svatko će zainteresiran za ovaj automobil će moći pronaći nešto što mu odgovara.
Tri benzinska motora dolaze u više kombinacija prijenosa, svi Euro 6d posljednje generacije prema ekološkim standardima. Nudit će se PureTech benzinci sa 100 KS uz 6-brzinski mjenjač, PureTech sa 130 KS bit će u ponudi sa 6-brzinskim mjenjačem ili 8-brzinskim automatikom, a top benzinac sa 155 KS dolazi samo uz 8-brzinski automatski mjenjač.
Dizelaša su dva u ponudi BlueHDi sa 110 KS uz 6-brzinski ručni mjenjač i BlueHDi sa 130 KS u kombinaciji s 8-stupanjskim automatikom.

 

 


Električna verzija e-C4 bazira se na već poznatom sustavu PSA grupacije koji je predstavljen u mnogim modelima poput Peugeota e-208, e-2008 i Opel Corsi. Elektromotor razvija 136 KS i 260 Nm okretnog momenta. Litij-ionska baterija je kapaciteta 50 kWh što u kombiniranom ciklusu prema WLTP-u daje Citroenu e-C4 autonomiju od 350 km. Maksimalna brzina je ograničena na 150 km/h, a ubrzanje do stotke u sportskom modu vrlo solidnih 9,7 s. Vrijeme punjenja na superbrzoj javnoj punionici snage 10 kW je 30 minuta do 80% kapaciteta, dok je na trofaznom priključku snage 11 kW pet sati. 

Na tržište stiže do kraja godine, a cijene još nisu poznate.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.