Gotovo deset godina nakon prvog Freelandera na tržište je
lani, a k nama nedavno, stigao njegov nasljednik. Na novom Freelanderu
primjetni su dizajnerski detalji veće braće, pogotovo Range Rovera.
Freelander je najmanji model marke koja nudi samo SUV-ove i terence, pa
je logično da je od svih modela najviše prilagođen cestovnoj
upotrebi.
Međutim, ako netko želi s Freelanderom u blato, ne mora se bojati, jer
Land Rover nudi provjereni recept. Od tla je uzdignut 21 cm, a prilazni
kut od 31 stupnja i odlazni od 34 stupnja
dopuštaju vožnju po "grabama". Osnova je terenske
vožnje stalni pogon na četiri kotača i Terrain Response sustav. S
kružnim prekidačem koji se nalazi ispred mjenjača odabire se jedan od
četiri programa, a sustav podešava sve postavke odabranoj
vrsti podloge.
Testirani 2.2-litreni motor s trećom generacijom common-rail sustava
rezultat je suradnje Forda i PSA grupe. Razvija 160 KS i 400 Nm već pri
2000 okretaja, pa su mu performanse izvrsne. Ipak, prosječna
potrošnja nije tako niska kako je deklarirano, jer smo
prilikom testiranja trošili i do 12 litara.
U unutrašnjosti dominiraju pravilne linije i uglati oblici,
a na prvi pogled vozač se može "prestrašiti" kad vidi
više od trideset prekidača i gumbića na
središnjoj konzoli. Ergonomija je uzorna, ali položaj vozača
nije. Naime, iako se sjedalo preuzeto iz Range Rovera može spustiti,
visokim vozačima to nije dovoljno, pa glava udara u držač za ruke iznad
lijevih vrata.
Testni je Freelander uz najbogatiju opremu HSE, koja s ovim motorom
stoji oko 376.000 kuna, bio još nadograđen dodatnom opremom
vrijednom oko 60.000 kuna, što mu je ipak previše
diglo cijenu i smatramo da takve nadoplate uistinu nisu potrebne.
Freelander 2,2 TD4
Motor: četiri cilindra, turbodizelski, common rail
Obujam: 2179
ccm
Snaga: 160
KS (pri 4000 okretaja)
Moment: 400
Nm (pri 2000 okretaja)
0-100 km/h:
11,7 s.
Maks. brzina:
181 km/h
Pros. potrošnja:
7,5 l.
Dimenzije:
450/200/174 cm
Međuos. razmak:
266 cm
Prtljažnik:
755-1670 l.
Cijena: 436.823 kune
Kredit: 8702
kn x 60