INOVACIJE

Laserima provjerava stanje guma i prevenira puknuće

Foto: Marko Prpić/PIXSELL
Foto: Goodyear
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
24.05.2023.
u 09:00
Goodyearov CheckPoint za 90 posto smanjuje broj puknuća guma u floti, jer se prolaskom preko njegove napredne ploče na vrijeme uoči istrošenost guma i nedovoljan tlak u njima
Pogledaj originalni članak

CheckPoint - automatizirani sustav za kontrolu i analizu stanja guma i pritiska u njima prelaskom preko ploče u radionici - glavna je zvijezda Goodyearove europske turneje Drive Results 2023, u sklopu koje se zaustavio u Sloveniji kako bi prijevoznicima predstavio svoj Total Mobility, cjelovit asortiman guma i naprednih rješenja mobilnosti za učinkovito, održivo i konkurentno upravljanje voznim parkovima. 
Spomenuti CheckPoint ploča je opremljena senzorima i laserima, kad kotači kamiona ili autobusa (može i osobnog automobila) prijeđu preko nje indirektno mjeri preostalu dubinu profila i tlak, te osovinsko opterećenje. Podaci se potom analiziraju i šalju korisniku voznog parka. Iz Goodyeara kažu kako trenutačno na tržištu ne postoji sličan sustav ovakvih karakteristika. CheckPoint u jednom satu može analizirati stanje guma na 50 vozila, a predviđen je za flote od 300 i više vozila. Rješava problem nedostatka ljudi i vremena, prevenira puknuće guma pa time i štedi novac.

Iste učinke ima i jednostavniji Goodyear DrivePoint. Poput CheckPointa i trećeg sustava TPMS, i DrivePoint je rješenje za mobilnost povezano s modernim internetskim aplikacijama i aplikacijama za obradu podataka o mobilnosti. Ovaj automatizirani sustav za preciznu provjeru tlaka u gumama odlikuje se brzom i jednostavnom ugradnjom, produženim vijekom trajanja guma i većom mogućnošću obnavljanja guma. Smanjuje ručne intervencije i snižava troškove rada, manja je potrošnja goriva i emisija CO2, kraće vrijeme zastoja, niži troškovi kvarova... Sastoji se od dva prijemnika na ulazu u radionicu i senzora na ventilu gume. Prolaskom vozila mjeri se tlak. Podaci se potom analiziraju kako bi i korisnik (vozač i/ili vlasnik vozila) mogao dobiti izvještaj. Montaža sustava traje 2-3 sata. Sustav je namijenjen flotama do 200 vozila koja se češće vraćaju u bazu.

Za razliku od prva dva stacionarna sustava, Goodyear TPMS senzor je koji u realnom vremenu šalje upozorenje računalu ili mobilnom uređaju kada se temperatura ili tlak promijene u bilo kojem vozilu ili na bilo kojem mjestu. Senzor smanjuje vrijeme mirovanja voznih parkova, snižava troškove goriva, produljuje vijek trajanja guma i povećava sigurnost vozača. Kontrolira tlak i temperaturu u vozilu preko senzora montiranih na felgu, u unutrašnjosti pneumatika. Unaprijed šalje upozorenja o anomalijama u stanju guma. Namijenjen je flotama svih veličina, kad se vozila dugo nalaze izvan baze, bez nadzora. Podatak daje u stvarnom vremenu pa se mogu predvidjeti problemi (kvar na kočnicama, blokiranje kočnica, problem s gumom…) i odraditi preventivno održavanje. Senzor traje 3-5 godina, a funkcionira na bilo kojim gumama, bilo kojeg proizvođača. Kod zamjene guma senzor se ne mora skidati s felge.
Goodyear je pokazao i konceptnu održivu gumu, izrađenu od 63 posto održivih komponenti: iz recikliranih izvora plastika, biljnih ulja, silike od rižinih komponenti… Do 2030. godine Goodyearov je cilj sve gume proizvoditi od 100 posto održivih komponenti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.