Da se potpuno ne može vjerovati čak ni ADAC-u, najvećem njemačkom automoto klubu koji ispituje, primjerice, omiljenost pojedinih automobila ili testira ceste i tunele, potvrđuje i najnoviji slučaj manipulacija, javlja Deutsche Welle.
Ono što trenutačno dopire do javnosti njemačkom automoto klubu ADAC-u baš i ne služi na čast. Dosadašnji šef i glavni i odgovorni urednik časopisa ADAC Motorwelt Michael Ramstetter godinama je „frizirao“ brojke sudionika u anketama na temu „Najomiljenijeg automobila među njemačkim vozačima“. To je u međuvremenu potvrdio i direktor ADAC-a Karl Obermair njemačkim novinama Süddeutsche Zeitung. Sam Ramstetter, međutim, priznao je da nije lažirao brojke za samo prošlu godinu nego je broj sudionika u anketama izmislio i proteklih godina. Osim njega osobno, nitko u ADAC-u nije o svemu tome imao pojma, tako navode u ovom automoto klubu. – Ramstetter je preuzeo punu odgovornost, a naš će Klub sada pokrenuti ispitivanja o ispravnosti izbora proteklih godina – rekao je Obermair.
Međutim, upravo bi ovo naknadno ispitivanje moglo biti vrlo teško. Naime, velik je dio statistika nakon objavljivanja imena najomiljenijeg automobila u Njemačkoj odmah nakon dodjele nagrade bio uništen. Prijevara je zato i mogla ostati toliko dugo neotkrivena jer je, navodno, Ramstetter bio jedini koji je imao pristup podacima, odnosno, izbornim listićima.
Katastrofa za odnose s javnošću
ADAC sad, takoreći, stoji pred krizom povjerenja i to ne toliko zbog prijevare s brojem sudionika u anketama već više zbog prekasnog priznanja manipulacije. Najveći njemački klub uopće (19 milijuna članova) u početku se, naime, branio napadima i optužujući one koji su objavili ove informacije za širenje neistine.
Njemačke novine Süddeutsche Zeitung još su u utorak prošlog tjedna, pozivajući se na interne dokumente, objavile da su brojke sudionika u anketi za 2013. godinu bile korigirane prema gore. U četvrtak se tada oglasio Obermair i na jednoj službenoj svečanosti izjavio kako je riječ o „neistinama“.
Prema informacijama spomenutog dnevnika, u glasanju za najomiljeniji automobil 2013. godine za pobjednika (VW Golf) glasovalo je svega 3409 osoba, dok je ADAC objavio da je za njega glasovalo 34.299 osoba. ADAC je naveo da je u glasovanju sudjelovalo ukupno 290.000 članova ovog kuba, dok ih je u stvarnosti najvjerojatnije bilo oko 76.000. ADAC sada posebno ističe da je "friziran" samo broj glasova, a ne poredak odabranih automobila te da se to odnosi samo na kategoriju najomiljenijeg automobila, a nikako na preostalih osam kategorija nagrade "Gelber Engel" (Žuti anđeo).
Ministar Dobrindt: Vratiti izgubljeno povjerenje
U međuvremenu od ADAC-a objašnjenje zahtijevaju i mnogi političari te prometni stručnjaci. Savezni ministar prometa Alexander Dobrindt, primjerice, ovom klubu savjetuje da što prije vrati izgubljeno povjerenje i to odgovarajući na pitanja koja su još uvijek otvorena. – ADAC sada mora sve karte staviti na stol – rekao je Dobrindt.
Član stranke Zelenih Anton Hofreiter izjavio je da si „ovakav automoto klub, s gotovo 19 milijuna članova, uopće ne smije dozvoliti jednu ovakvu prijevaru“.
– S obzirom na toliki broj članova, ADAC snosi veliku javnu odgovornost. To se ne odnosi samo na izbor najomiljenijeg automobila u Njemačkoj, nego prije svega i na pokušaje političkog utjecaja ovog kluba – dodao je Hofreiter.
Manipulacije i u testiranjima tunela i cesta?
Ono što je posebno problematično u ovoj priči je, kako kaže Ferdinand Dudenhöffer sa sveučilišta Duisburg-Essen, da ove manipulacije s rezultatima izbora za najomiljeniji automobil bacaju sjenu i na druge testove i statistike. – Sada se moraju ispitati i testiranja tunela, statistike prometnih nesreća… – navodi on. Prema mišljenju ovog prometnog stručnjaka, očito je cjelokupan sustav ADAC-a loš s obzirom na to da nedostaje kontrolnih mehanizama te pravila na polju vođenja ovog automoto kluba uopće.
Ovih se dana oglasio i koncern VW zahtijevajući konkretna objašnjenja. – Mi ADAC-u želimo, naravno, ponajprije pružiti priliku da razjasni cijelu situaciju i tek tada ćemo odlučiti kako dalje. Mi smo još uvijek uvjereni da je Golf u Njemačkoj najomiljeniji automobil, no svejedno je upitno koliko je ova nagrada uopće još vrijedna – izjavio je glasnogovornik koncerna VW u Wolfsburgu.
>> Zaboravljaju na antifriz i toče pogrešno gorivo u automobil
Onaj tko kupi novi auto u Hrvatskoj ionako dobiva lošiju kvalitetu bez obzira o kojoj se marci automobila radi. i tako je sa svim proizvodima koji idu u zemlje poput Hrvatske, gdje je narod lako žedna preko vode za nos vući .