Ulazite u dućan sportske obuće, birate najljepše tenisice, ali baš vašeg broja više nema. Ili pak dobivate traženi broj, ali je kalup malo prevelik ili premali... Niste zadovoljni jer niste dobili uslugu koju ste spremni platiti. A proizvod vam nije odgovarao jer nije ni bio rađen za vas, nego za – statistiku. Velike količine robe rade se prema univerzalnim mjerama pa se vi prilagodite, no to bi se moglo uskoro promijeniti.
Zamislite obratnu situaciju, da se proizvod prilagođava vama i vašim preferencijama, da vas računala skeniraju i prema vašim mjerama kreiraju traženi proizvod. Biste li se odrekli dijela privatnosti za bolji proizvod? Individualizirani pristup jedna je od novih poslovnih smjernica globalne kompanije SAP koja se posljednjih godina od tradicionalne kompanije preoblikovala u snažnog globalnog tehnološkog igrača s cijelom lepezom proizvoda usmjerenima prema umjetnoj inteligenciji, internetu stvari i blockchainu. Od 2010. uložili su 50 milijardi dolara u razvoj.
Strojno učenje
Umjetna inteligencija već godinama prodire u uređaje kojima ste okruženi. Procvat iskorištavanja strojnog učenja za automatiziranje procesa i pomoć u nizu aplikacija ne događa se samo u potrošačkom svijetu nego i u poslovnom okruženju. Poslovna analitika sve više koristi strojno učenje za praćenje poslovnih procesa u realnom vremenu. Ne volite ispunjavati excel tablice? Nema problema, softver će to odraditi za vas! Barem većinu onih dosadnih ponavljajućih radnji. Kako istovremeno u svijetu vlada i strah od automatizacije radnih mjesta, u SAP-u brzo ističu da im nije namjera zamijeniti čovjeka, nego mu proširiti mogućnosti i ostaviti više vremena za kreativnost. Prije nekoliko dana u Orlandu na Floridi SAP je na svojoj globalnoj konferenciji Sapphire Now svijetu predstavio novi set svojih softverskih paketa SAP C/4HANA koji koriste strojno učenje, a usmjereni su na održavanje kvalitetnijeg odnosa s korisnicima ili CRM (Customer Relationship Management), što je svojevrsni “sveti gral” u biznisu. SAP C/4HANA iskorak je u sažimanju baza podataka i njihovoj analizi, što se preračunava u veće prihode.
Srediti baze podataka
– Klijenti mi kažu da su izgubili kontrolu nad podacima. Zato koristimo različite platforme i radimo puno bolju integraciju s našim novim HANA paketom – kaže Chris Hallenbeck, šef SAP-a za baze podataka. Moćnija poslovna analitika omogućuje praćenje učinkovitosti kompanije u realnom vremenu, a to omogućuje menadžerima i djelatnicima kvalitetnije odlučivanje. – Nećemo posustati dok ne preuzmemo globalno tržište CRM-a. Dat ću vam i scenarij – gledajte iz perspektive korisnika, njih nije briga za prodajne muke neke tvrtke. Ušli smo u novo doba odnosa s korisnicima.
Kako ćemo znati jesu li stvarno sretni? Moramo se odmaknuti od tradicionalnih programa i fokusirati se na pojedinačnog kupca. Želimo imati 360 stupnjeva pogled na stvarnog korisnika – energično je i optimistično poručio Bill McDermott, karizmatični šef SAP-a. Možda niste fan šopinga, ali zamislite potencijale bržeg sređivanja podataka u zdravstvenom sustavu. Sveučilišna bolnica Gustave Roussy u Parizu jedan je od najvećih europskih centara za rak.
Kroz SAP-ov program HANA provukli su 800.000 elektroničkih kartona pacijenata i njihovi liječnici tako su dobili digitalne pomoćnike.
– Velika smo institucija s više od 3000 zaposlenih i svaki mjesec vidimo 1000 novih pacijenata. Imamo jako puno podataka i zato sljedeću generaciju onkologa educiramo koristeći i strojno učenje kako bismo bolje iskoristili informacije koje već imamo. U 20. stoljeću terapija se kreirala po iskustvu liječnika i dostupnoj literaturi, nismo mogli personalizirati terapiju za pojedinca. Ali krajem stoljeća to se počelo mijenjati, sada istražujemo i genetiku pacijenta, uračunavamo i faktore rizika, uvjete u kojima je pacijent radio – otkriva nam Fabien Calvo, voditelj znanstvenog odjela klinike Gustave Roussy. Dodaje da već danas postoje neke aplikacije i jednostavni uređaji koji mogu prepoznati promjene na koži i sugerirati na potencijalni problem te alarmirati pacijenta da ode liječniku.
Da nema grane u kojoj umjetna inteligencija može pomoći, u SAP-u su pokazali na primjeru inteligentnog stadiona, što je program za upravljanje velikim sportskim objektima s nizom kamera i senzora. A Hasso Plattner, jedan od suosnivača SAP-a, u svom predavanju poentirao je sljedećom izjavom: “Posljednji put kada smo pomagali njemačkoj reprezentaciji pobijedili smo Brazil sa 7:1. To neće biti lako nadmašiti!”
Ovo je 10 najskupljih gradova na svijetu - čak 4 iz jedne države:
SAP budućnost nije ružićasta. Preglpomazan i preskup softver koji kompanije koriste po inerciji, dok ne dođe bolje i jeftinije rješenje. Kao stvoreno za disrupciju. Osim toga Nijemac i kreativnost su dva suprotna pojma, uložili 50 milijardi ali to se nigdje ne vidi.