Protekle je dvije godine hrvatsku automobilsku scenu obilježio tzv.
plinski boom, odnosno višestruko povećanje ugradnje instalacija za
korištenje ukapljenog naftnog plina (LPG) kao pogonskog goriva za
automobile. Nakon što je plin poskupio, popularnost mu je malo pala, a
vrijeme je sad za drugu, napredniju fazu ugradnje plinskih uređaja.
Obilježiti bi je mogao novitet na našem tržištu, jedinstveni plinski
sustav tvrtke Vialle, koji donosi drukčiji način ugradnje i korištenja.
Osnovna je razlika u tome da sustav koji je razvio Vialle, nazvan LPi
(Liquid Propane Injcection), ostavlja plin u tekućem stanju i takvog ga
ubrizgava u motor, dok se kod svih ostalih sustava mješavina propana i
butana koristi u plinovitom stanju. Ovakav način korištenja
podrazumijeva i drukčiju proceduru ugradnje i korištenje drukčijih
dijelova. Najbitniji je dio plinska pumpa koja plin u tekućem stanju
izvlači iz spremnika i onda ga preko poliuretanskih visokotlačnih
cijevi tjera do prostora motora, a naposljetku plin preko brizgaljki
(dizni) ulazi u cilindre.
Brojne su prednosti ovakvog korištenja plina, a u usporedbi s
korištenjem benzina nema razlika u snazi motora i potrošnji goriva.
Testiranja su pokazala da je pri hladnom startu vrijeme korištenja
benzina kraće nego kod klasičnih plinskih sustava, npr. kod ekstremno
niskih -40 stupnjeva to vrijeme iznosi tek 4 minute.
Vialle je LPi sustav razvio još 1995. godine, a u Hrvatsku ga tek od
ljetos uvozi tvrtka Permo iz Sesveta. Korištenje nije ograničeno ni za
koju marku i model automobila, a upravo u tvorničkim podešenjima je i
najveća komparativna prednost ovog sustava.
- Kod klasičnih plinskih sustava ugradnja zapravo znači prilagodbu
sustava određenom vozilu, pa se isti sustav slaže na bezbroj modela.
Ugradnjom plina počeli su se baviti i oni koji to ne znaju raditi, a
“divlja ugradnja” dovodi do brojnih problema. Filozofija ugradnje
sustava Vialle je drukčija. Tek kad se kupac odluči za ugradnju, prema
specifikacijama motora i karoserije naručujemo plinski sustav iz
tvornice. Vialle tvornički prilagođava sve dijelove sustava svakom
posebnom vozilu, pa kod ugradnje nema improvizacije i sve je sigurno -
ispričao nam je direktor tvrtke Permo Tomo Perić.
Zbog naručivanja plinskih sustava iz tvornice, na početak ugradnje se
čeka oko tjedan dana, a sam posao ugradnje traje oko osam sati. Cijena
ovisi o automobilu, ali generalno za četverocilindraše iznosi 12.000
kn, a za motore sa šest cilindara oko 12.700 kn. Naknadno održavanje
nije potrebno, a jamstvo na sustave Vialle traje 2 godine ili do
prijeđenih 100.000 km.
LPG bolji u tekućem stanju
Francuska salata: Ovo je jedini recept koji će vam trebati ovih blagdana
Francuska salata neizostavni je dio blagdanskog stola. Prilikom pripreme potrebno je paziti na nekoliko trikova koji će pomoći da salata ne bude gnjecava te će joj dati bogatiji okus
FOTO Sin Maje Šuput, Bloom Tatarinov ukrao show u finalu 'Supertalenta': Pogledajte što je radio
Ni Majin sinčić Bloom nije mogao propustiti finale omiljenog showa, a što je radi - doznajte u nastavku
Izdvajamo 15 najboljih cjenovno pristupačnih hidratantnih krema koje stručnjaci obožavaju
Testirali smo Xiaomi Smart Air Purifier Elite u uredu i evo što mislimo
Zrak koji dišemo često uzimamo zdravo za gotovo, no njegova kvaliteta ima značajan utjecaj na naše zdravlje.
Jedna vrsta štednje je hit među studentima: 'Studenti nisu bespomoćni kad su u pitanju financije'