VOŽNJA NA REZERVI

Ma, imam vremena. Rezerva se tek upalila

Foto: Thinkstock
Ma, imam vremena. Rezerva se tek upalila
29.11.2018.
u 05:00
Vodite računa da razina goriva u spremniku vašeg automobila nikad nije manja od četvrtine spremnika
Pogledaj originalni članak

Mnogi vozači ovako opravdavaju svoj (ne)odlazak na benzinsku postaju nakon što im u automobilu zasvijetli žaruljica mjerača goriva. Nekima je to navika, jer su uvjereni da na rezervi mogu voziti još 50-ak kilometara, dok drugi dolijevanje goriva odgađaju samo onda kad su u nekom vremenskom škripcu.

No, vožnja pod rezervom nije dobra praksa. Da, nakon što se žaruljica upali možete prevaliti još 40-50 kilometara – ovisno o automobilu i o stilu vožnje – ali takvom vožnjom riskirate kvar čiji je popravak prilično skup. Naime, takva praksa vozača direktno ugrožava pumpu za gorivo. Ona iz spremnika tjera gorivo u motor.

Benzin iz spremnika treba joj da bi se podmazivala i hladila. Kad vozimo s (pre)malo goriva u spremniku, pumpa za gorivo možda neće biti dovoljno podmazana, a mogla bi se i pregrijati. Ne treba posebno naglašavati da je popravak odnosno zamjena pumpe za gorivo skup “sport”.

No, kvar pumpe za gorivo nije jedino što možete ugroziti navikom vožnje na rezervi. Na udaru je i filtar goriva. Razlog je posve logičan – na dnu spremnika obično se stvori talog ili ostaci prljavštine. Vožnjom na rezervi zapravo koristite gorivo s dna spremnika, dakle sustav će vjerojatno povući talog s dna spremnika. Filtar će se začepiti, a nastavak crnog scenarija je prodor tog nečistog dijela goriva u motor.

Vratimo se na početak priče, na dio o kilometražom na koju računamo nakon što se upali lampica koja signalizira da smo pri kraju s gorivom. Osim što ta kilometraža varira ovisno o automobilu i stilu vožnje konkretnog vozača, signalna lampica može i prevariti.

Pokazivač razine goriva također se može pokvariti pa vozača dovesti u zabludu. Stoga, vodite računa da razina goriva u spremniku vašeg automobila nikad nije manja od četvrtine spremnika. Također, ne oslanjajte se baš potpuno na signalnu lampicu.

S vremena na vrijeme kontrolirajte ispravnost signalne lampice vodeći računa o kilometrima koje ste prevalili od zadnjeg točenja goriva. To se posebno odnosi na vozače koji planiraju kakvo dulje putovanje, na koje uvijek, ali baš uvijek valja krenuti s punim spremnikom goriva.

Ne možete znati kada ćete zapeti u nekakvoj koloni, ni hoće li benzinska postaja na koju ste računali baš tada kad vam treba biti zatvorena zbog održavanja. Nije zgodno ostati na cesti bez goriva, ni gurati automobil uz kraj ceste, a još je manje zgodno naći se pred velikim troškom zbog odgađanja dolijevanja goriva.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.