ILEGALNI SOFTVERI

Porsche varao na testu ispušnih plinova: Povlači se 22 tisuće Cayennea

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Porsche varao na testu ispušnih plinova: Povlači se 22 tisuće Cayennea
27.07.2017.
u 22:10
Ministarstvo prometa je još početkom mjeseca optužio Audi za ugradnju softvera za manipuliranje vrijednosti ispušnih plinova
Pogledaj originalni članak

Njemačke vlasti zabranile su u četvrtak registriranje novih vozila Porscheovog modela Cayenne 3.0 TDI zbog otkrića ilegalnog softvera u motoru koji utječe na rezultate ispušnih plinova, a oko 22.000 vozila koja su već u prometu diljem Europe pozvano je u radionice na izmjene.

"Prilikom ispitivanja na traci aktivira se program koji postiže više temperature u motoru čime se postiže manja emisija dušikovih oksida, što u normalnom prometu inače nije realno pa su i rezultati lažni“, rekao je ministar prometa Alexander Dobrindt.

Troškove preinake spornog softvera preuzima koncern iz Stuttgarta.

Motor Cayennea 3.0 TDI proizvodi se u kompaniji Audi koja je, kao i Porsche, dio koncerna Volkswagen.

Ministarstvo prometa je još početkom mjeseca optužio Audi za ugradnju softvera za manipuliranje vrijednosti ispušnih plinova u taj tip motora.

Dobrindt smatra da motori, koji su sa spornim softverom ugrađeni i u druge modele koncerna, mogu i bez manipulacija zadovoljiti norme ispušnih plinova kategorije 6.

"Zato je potpuno neobjašnjivo zašto se sporni softver nalazi u motorima koji zadovoljavaju norme“, istaknuo je ministar.

Skandal oko ispušnih plinova, koji je prije dvije godine otkriven kod Volkswagenovih vozila u SAD-u i koji je koncern dosad stajao oko 22 milijarde eura, je potekao upravo u istražnom odjelu Audija odakle se sporni program proširio i na ostale marke ovog koncerna, smatraju istražitelji.

Osim skandala oko manipulacije koncentracije štetnih tvari u ispušnim plinovima, njemačku automobilsku industriju odnedavno potresa i skandal oko navodnog stvaranja ilegalnog kartela vodećih proizvođača.

Kritičari njemačkoj politici predbacuju da je godinama "žmirila na jedno oko“ kada su pitanju propusti u njemačkoj automobilskoj industriji.

Stručnjaci smatraju da bi ovi skandali mogli trajno našteti jednom od najvažnijih njemačkih izvoznih proizvoda, automobilima "made in Germany“

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

TO
tomisl
14:46 28.07.2017.

Zar i posteni Njemci , varaju i uzimaju gdje god mogu a sirotinja trpi i suti .

Avatar HajdukLika
HajdukLika
06:01 28.07.2017.

To ti se desi kad jednu legendu poput Porschea preuzme Audi, koji BMW-u i Mercedes-Benzu nije ravan, nego jeftinim trikovima manipulira.

OB
ObrenM
08:26 28.07.2017.

Ministar prometa u Njemackoj se pita zasto manipulacija sa eko testovima kada motori 3.0 tdi i bez laznog softvera lako prolaze vazecu normu Euro 6.Nije on naivan ,da ne zna ,zasto to radi auto industrija,posebice u Njemackoj.Ima vec desetak godina da se je u Italiji zatrazila sudska zabrana proizvodnje dizela,radi karcenogene opasnosti od dusikovog oksida najvise zastupljenog u dizelima.Dokazano je da i starija (sada vec iscezla dvotakna vozila Varburg,Trabant) koja su dimila i smrdila imaju manje opasne ispusne plinove od dizela.Radi jakog dizelskog lobija to se svim sredstvima,mita,prevare nastoji odgoditi,jer su dizeli jos uvijek popularniji od benzinaca (ljudi prvenstveno se vode ekonomicnosti iako je i to diskutabilno).Zakljucak se sam namece ,obzirom da je ukupna proizvodnja dizela (ukljucujuci i privredna vozila) nadmasila benzince razumljiv je strah auto industrije od pritiska"zelenih".Sto se tice alternative, elektricna vozila su preskupa,a imaju malu autonomiju-hibridni su isto skupi,a u zadnje vrijeme se govori da niti oni nisu eko-bezgresni.