Barcelonski sajam mobilne industrije posebna je manifestacija u poslovnom svijetu. Osim predstavljanja novih mobitela tu se brusi strategija, određuju trendovi i, naravno, sklapaju poslovi. Važno je biti u Barceloni tijekom MWC-a jer je ona prava i relevantna pozornica za prezentaciju noviteta i ideja te razno lobiranje.
Ove godine europski telekom lideri iskoristili su Barcelonu da ponove svoje stavove o regulativi i neutralnosti interneta. Za razliku od američkih i azijskih telekoma, europski muku muče s padom prihoda, koji nije samo odraz krize nego i regulative. Europske telekome najviše bole takozvani OTT igrači odnosno svi oni koji koriste infrastrukturu za plasiranje svojih usluga, poput YouTubea i Facebooka, pri tome ne sudjelujući u infrastrukturnim investicijama.
Stoga je Mark Zuckerberg, kao prvi čovjek Facebooka, došao na "neprijateljsko" tlo. No, iako je imao jedno od najvažnijih i najiščekivanijih predavanja, barem javno, nije se oglasio o vrućim pitanjima, a osim "neplaćanja poreza" Europljani mu spočitavaju i kršenje pravila privatnosti. Ipak, Zuckerberg je došao samo u misiju "povezivanja svijeta" i svoje internet.org koju predvodi. Istina, legitiman razlog, no sudeći po slušateljima koji su odustali u pola predavanja ili pak kunjali na stolcima, bilo je više nego dosadno. Zuckerberg je ponovno nagovarao telekome da se više uključe i pridonesu povezivanju svijeta internetom te Facebooku dopuste da bude besplatna aplikacija jer, kaže, upravo Facebook potiče mnoge da i ostanu na internetu.
>> Svi žele prvi pametni sat koji izgleda kao da je 'obični'