POGLED IZNUTRA

Mazda2 1,25 TE: Čeka se Sassou

Foto: import
Mazda2 1,25 TE: Čeka se Sassou
10.07.2006.
u 15:23
Pogledaj originalni članak

Iako je tek nešto više od tri godine na tržištu kao nasljednica modela Demio, Mazda2 već nam se čini spremnom za promjene. Pri lansiranju Mazde2 u odnosu prema Demiju napravljen je velik korak naprijed, ali svi kasniji Mazdini modeli, stvoreni po fenomenalnoj "zoom-zoom" koncepciji, toliko su lijepi i dinamični da Mazdinu predstavniku u gradskom segmentu hitno treba suvremeniji izgled, barem facelifting.

Ne mislimo da je Mazda2 ružna, naprotiv, ljepša je od mnogih konkurenata, ali otkud god se gleda, zaostaje za dizajnerskim standardima iz vlastite kuće. Za "tricom", "peticom", "šesticom", a pogotovo za modelima MX-5 i RX-8, svi se okreću na cesti, dok "dvojka" prolazi nezapaženo. Dakle, od Mazde očekujemo da što prije prekrasni mali koncept Sassou pretvori u serijski model.

Dotad se Mazda2 mora boriti sa sve jačom i brojnijom konkurencijom. Koji su joj aduti?Prije svega, prostrana unutrašnjost, dobri motori i dug popis opreme. Barem kod testnog paketa nazvanog TE, koji ima gotovo sve što se može poželjeti od gradskog auta, za malo više od 101.000 kuna. Ako se usporedi početna cijena osnovnog modela s najslabijim motorom, a ona je 87.804 kune, Mazda 2 ispada skuplja od nekih dosta opremljenijih konkurenata, što joj je još jedan minus.

Mazdu2 testirali smo upravo s tim najslabijim motorom, a to je 1,25-litreni benzinac, koji dijeli s Fordovima. Maksimalna snaga od 75 KS i moment od 110 Nm dobivaju se pri većem broju okretaja nego kod motora iste snage, a manjeg obujma, što rezultira i malo višom potrošnjom. Viši okretaji potiču sportsku vožnju, ali samo u brzim startovima i "peglanju" zavoja, dok su maksimalni dosezi Mazde2 dosta skromni. Sport joj ionako nije primarna namjena.

Od "dvojke" se očekuje da opravda poslovično visoku japansku kvalitetu, ispuni prohtjeve vlasnika te da traje, traje, traje,...


InfoBox

Untitled Document Motor: četiri cilindra, benzinski
Obujam: 1242 ccm
Snaga: 75 KS (pri 6000 okretaja)
Moment: 110 Nm (pri 4000 okretaja)
0-100 km/h: 15,1 sek.
Maks. Brzina: 163 km/h
Pros. potrošnja: 8,6/5,0/6,3 lit.
Dimenzije: 392,5/168/153 cm
Međuos. razmak: 249 cm
Prtljažnik: 267-1044 lit.
Cijena: 101.323 kuna
Kredit: 2018 kuna x 60
Pogledajte na vecernji.hr