Mazda 3, svojedobno proglašena HR automobilom godine, nakon lanjskog
faceliftinga postala je jedan od automobila s kojim smo se najviše
družili tijekom redovitih jednotjednih testiranja. Isprobavajući obje
karoserijske inačice (sedan i hatchback) u kombinaciji s nekoliko
motora, imali smo se prilike uvjeriti da su izmjene, iako gotovo
nevidljive, učinile taj automobil još boljim.
Posljednja na test došla nam je verzija s 1,6-litarskim dizelskim
motorom, koji podrijetlo vuče iz suradnje Forda i PSA Peugeot
Citroëna. Taj globalni motor u izdanju sa 110 KS čini nam se
najbolja dizelska opcija za Mazdu jer već s bogatom početnom opremom
CE, kojom je bio opremljen testni model, sasvim odgovara potrebama
prosječnih hrvatskih kupaca.
Početni dizelaš s 90 KS jednostavno je preslab, a ionako se ne nudi sa
sedan verzijom, a novi je dizelaš sa 143 KS i jedinom opremom GT za
44.000 kuna skuplji pa ga mogu priuštiti samo oni s dubljim
džepom.
Za 1260 kg težak automobil testirani je agregat prava mjera ako se nema
afiniteta prema sportskoj vožnji. Deklarirana potrošnja od 4,8 litara
na 100 km nije baš dostižna, ali i prosjeci su od otprilike šest litara
zadovoljavajući. Koga brine onečišćenje, s tim motorom može biti miran
jer ispušta samo 128 g/km ugljikova dioksida, dakle među najčišćim je
agregatima.
Testirana sedanska verzija u odnosu na peterovratnu trojku ima
elegantno uklopljenu stražnjicu. Osim što daje dojam većeg auta, on to
doista i jest ako se mjeri osnovni prtljažnik. S obujmom od 415 litara
za 70 je litara veći u odnosu na peterovratnu verziju, ali ograničene
su mu utovarne mogućnosti.
Mazda 3 CD 110 CE
Motor: četiri cilindra,
turbodizelski, common rail Obujam: 1560 ccm
Snaga: 110 KS (pri 4000
okretaja)
Moment: 240 Nm (pri 1750
okretaja)
0-100 km/h: 11,6 s.
Maks. brzina: 182 km/h
Pros. potrošnja: 4,8 lit.
Dimenzije: 449/175,5/146,5 cm
Međuos. razmak: 264 cm
Prtljažnik: 415 lit.
Cijena: 144.832 kune
Kredit: 2885 kn x 60