Na hrvatsko tržište su stigle dvije nove SUV perjanice iz Mercedesove EQ linije električnih vozila - EQE SUV i EQS SUV.
Dva nova modela se tako priključuju Mercedesovoj gami električnih vozila u kojoj su već modeli EQA, EQB, EQC, EQV te limuzinske izvedbe pridošlih SUV-ova EQE limuzina i EQS limuzina. Velika paleta automobila na struju njemačkog premium proizvođača sada se prodaje pod posebnim brandom za električna vozila Mercedes EQ, dok će od sljedeće godine doći pod okrilje matičnog Mercedes-Benza.
To je još jedan dokaz da Mercedes ustraje na putu elektrifikacije, odnosno baterijska električna vozila sada smatra mainstreamom, a ne više posebnom divizijom.
Dva SUV noviteta baziraju se na pogonskoj tehnologiji limuzina EQE i EQS.
Model EQE SUV dugačak je 486,3 cm, a obujam prtljažnika je 520 litara što se preklapanjem naslona stražnje klupe može povećati na 1675 litara, odnosno 90 litara više od limuzine EQE.
EQE SUV dolazi uz bateriju kapaciteta 90,6 kWh u četiri različita modela uz stražnji ili 4Matic pogon. Početni model i jedini sa stražnjim pogonom je 350+ (292 KS i 565 Nm) koji košta 94.840 eura. Od njega se na tržištu i najviše očekuje i ne samo zbog toga što je najpovoljniji već i zbog toga što nudi najveći domet od 596 kilometara. Do stotke stiže za 6,7 s, a najveća brzina je 201 km/h. Podržana je snaga punjenja od 170 kW što znači da se najbrže moguće može napuniti od 10 do 80 posto za 32 minute.
Ostali modeli su uz pogon na sve kotače: 350 4matic (292 KS i 765 Nm za 97.570 eura), 500 4matic (408 KS i 858 Nm za 104.480 eura) te najsportskiji s AMG oznakom AMG 43 4matic (476 KS i 858 Nm, 0-100 km/h 4,3 s za 124.970 eura).
Veći i luksuzniji model EQS SUV dijeli dugi međuosovinski razmak (321 cm) s EQS limuzinom, ali je preko 20 cm viši (dužina 512,5 cm, visina 171,8 cm), opcijski dolazi i s trećim redom sjedala, a u prtljažnik prima 645 l. Oznaka S je kod Mercedesa vrhunac ponude, ne samo pogonske i prostorne već i ambijentalne. EQS SUV dolazi s još većom baterijom kapaciteta 108,4 kWh. I kod njega se nude četiri verzije, a početna je 450+ (360 KS i 568 Nm sa stražnjim pogonom za koju treba izdvojiti 122.320 eura. To je ujedno i verzija s najvećim dometom od 672 km. Preostale tri verzije dolaze s pogonom na sve kotače: 450 4matic (360 KS i 800 Nm za 126.230 eura), 500 4matic (449 KS i 828 Nm za 134.490 eura) i 580 4matic (544 KS i 858 Nm za 147.630 eura).
Najveća snaga punjenja kod EQS-a je 200 kW što znači da je vrijeme punjenja na istosmjernoj brzoj punionici samo 31 minuta od 10 do 80%.
Svi EQS SUV-ovi imaju električni pogon (eATS) na stražnjoj osovini, a verzije s 4MATIC-om također imaju eATS na prednjoj osovini. U modelima 4Matic funkcija Torque Shift osigurava inteligentnu, kontinuirano promjenjivu raspodjelu pogonskog momenta između stražnjih i prednjih elektromotora. Zračni ovjes je standardna oprema.
U unutrašnjosti u najluksuznijim izvedbama dominira MBUX Hyperscreen, tri zaslona smještena pod zajedničkim pokrovnim staklom.
Svi Mercedesovi EQ modeli imaju jamstvo na bateriju od osam godina ili 160.000 kilometara. Zastupnik Mercedesa do daljnjega za sve električne modele daje eko popust od 8000 eura. Pa i ako najesen kako je najavljeno država preko Fonda za zaštitu okoliša raspiše javni poziv za subvenciju na kupnju eko automobila, taj će se poticaj moći kombinirati s Mercedesovim popustom od 8000 eura.
160.000KM jedan trgovački putnik pređe za 1godinu