Po svom se stanu Joe Fernandez iz Madrida šeta s GPS-om koji je sam izmislio. I da kojim slučajem ima veći stan, kaže, sigurno se ne bi izgubio. Samo jedan klik na aplikaciju Blueway bio bi dovoljan da nađe kupaonicu ili kuhinju.
– Koristio sam se njome kod kuće, ali samo dok sam je testirao – smješka se ovaj 26-godišnji Španjolac.
Krsterenje muzejima
Za razliku od uređaja za navigaciju vozila, Joeov izum pomaže nam da lakše "krstarimo" po, primjerice, muzeju, snalazimo se i u bolnicama...
– Iskušat ćemo je uskoro u podzemnoj željeznici u Madridu, zasad je još uvijek samo prototip. Prođe li to uspješno, lansirat ćemo je na tržište – otkriva nam. Svoju je ideju predstavio i u Osijeku, gdje je bio jedan od 39 sudionika Geek Business Campa, u okviru 5. Brown foruma.
Završio je studij i zaposlio se u maloj informatičkoj tvrtki, gdje razvija aplikacije. Govori nam i o aplikaciji koju je razvio sa svojim kolegama: "U petak imam ispit, molite za mene", mogu napisati đaci i studenti na aplikaciji "Moji osjećaji".
– I ljudi će moliti za njih – nastavlja Joe. Ta aplikacija sada ima oko 200.000 korisnika. Znao je probdjeti noć uz računalo, "tipkati" i do sedam sati ujutro kako bi završio projekt.
– Slobodnog vremena nemam puno, ali zaista uživam u svom poslu i nije mi nikakva gnjavaža – zadovoljan je naš sugovornik. Ne igra igrice kad se odmora, nego kad biciklira.
– Ne budim se noću i ne palim računalo, obično čvrsto spavam – šali se.
Mladi su, ali ne uzmiču pred izazovima. Osobina je to svih informatičara, pristiglih iz šest zemalja, koji su u Osijeku učili kako plasirati svoju ideju i pronaći investitora. Četiri su ih dana "brusila" tri američka i četiri domaća mentora. Što su naučili, pokazali su u završnom natjecanju pred vrijednim investitorima.
– Sama ideja ne vrijedi ništa, mora biti razrađena i pripremljena za kupca – upozorava Stevica Kuharski, voditelj projekta.
Znaju to, pak, Dario Trbović i Ivan Jurlina, osnivači "Pippiona", aplikacije za golubare.
– Na jednom su mjestu podaci o hranjenju, sparivanju, rezultati natjecanja – opisuju oni. Svojevrsna je to i burza ovih ptica jer ih vlasnici tako mogu prodavati ili kupovati, ističe Dario.
– Imamo 140 korisnika, još nemamo platiše jer se radi o probnoj verziji, ali naplata počinje 1. svibnja – domeće Ivan. Moći će, nadaju se, živjeti od tog posla. Na njihovu aplikaciju, naime, već "klikaju" i golubari u Austriji, ali i Americi te Australiji. Stiže im uskoro i prva investicija od 50.000 kuna. A imaju i "pakleni plan":
– Pokušavamo doći do Mikea Tysona koji je strastveni golubar od malih nogu. Ponudit ćemo mu da bude suosnivač naše aplikacije – otkriva Dario. Bio bi to sjajan marketinški potez, a već im i zvoni u ušima – "Pippion by Mike Tyson". Link do slavnog boksača vodi preko voditelja radijske emisije o golubarima iz Australije, koji je svojedobno ugostio upravo ljude koji se brinu o Tysonovim golubovima. Kontakte su već ostvarili.
Ima i zgodnih cura
– Nećemo odustati od te zamisli, jedino da nam prijeti smrću – šali se Dario. I po 12 sati znaju ne dizati pogled s monitora. – Jer tehnički dio samo je deset posto uspjeha, ostalo je marketing.
Ivan je student završne godine ekonomije, a Dario Elektrotehničkog fakulteta u Osijeku. S njima je i prijatelj Mario Hribar.
– Cilj nam je prodati proizvod pa kontaktiramo s golubarima, infiltriramo se u njihov svijet kako bismo stekli reputaciju pa se kasnije proširili. Razmišljamo o poslu i kada smo na fakultetu i dok smo na ručku – opisuju svoj dan. Spojili su, zaključuju, ugodno s korisnim. Iako IT sektor i u doba krize zapošljava, a izvoz mu strelovito raste pa time privlači i sve više zaposlenika, žene i dalje brojem ne pariraju muškim kolegama. Ivu Grašić, 24-godišnju studenticu iz Varaždina, nimalo to ne sputava.
– Stereotip je da su informatičari uglavnom dečki s naočalama koji se ne miču od ekrana. Ima tu i zgodnih cura – smješka se Iva. Studira na Fakultetu organizacije i informatike u rodnom gradu, a paralelno i ekonomiju. Zanima ju, priznaje, više poslovni dio i marketing, a u njezinu su timu i dečki stručni za programiranje.
Njih četvero upravo razvija "e-vrtić". Roditeljima je to "prozor" u vrtić kroz koji mogu vidjeti kako im dijete provodi dan, je li bilo zločesto, kada ide na izlet, što je jelo. Mogu i sami opisati svog mališana, a sve to kako bi se bolje razumjelo potrebe djece i poboljšao odnos roditelja i odgojitelja.
– Orijentirali smo se na privatne vrtiće u cijeloj zemlji. Još je projekt u razvoju, ali planiramo ga plasirati na tržište – govori Iva. Deset tisuća eura, izračunali su, trebalo bi im za početak. Tri, četiri sata na dan provodi za računalom, a slobodno je vrijeme rezervirano za druženje i prirodu. Uz njezinoj su sobi stolno računalo, prijenosno računalo i tablet. Mobitel joj je pao i pokidao se baš za boravka u Osijeku. Problem će joj riješiti, obećali su, češki kolege koje je upoznala u Geek Campu.