Markus Persson

Tvorac Minecrafta nije želio postati slavan, a upravo mu se to dogodilo

Foto: Yui Mok/Press Association/PIXSELL
Markus Persson
Foto: Yui Mok/Press Association/PIXSELL
Markus Persson
Foto: Yui Mok/Press Association/PIXSELL
Minecraft
18.01.2015.
u 17:00
Igra Minecraft 
stekla je stotine 
tisuća obožavatelja diljem svijeta. Kultni status postigla je još 
u beta fazi razvoja
Pogledaj originalni članak

Markus Alexej "Notch" Persson švedski je programer i dizajner videoigara. Persson je poznat kao vlasnik tvrtke za videoigre Mojang, osnovao ju je s Carlom Mannehom i Jakobom Porserom krajem 2010. godine, a glavni im je cilj bio razvoj igre Minecraft. Osebujna je to igra otvorenog svijeta u kojoj igrač može u principu činiti što ga je volja, jednostavnije rečeno sandbox igra u prvom licu. Igra ima vrlo jednostavan grafički dizajn te je se lako može savladati, a u njoj možete graditi razne konstrukcije, skupljati resurse, otkrivati golemi svijet oko sebe i, naravno, boriti se s protivnicima. Videoigra Minecraft stekla je popularnost i potporu još od lansiranja beta verzije 2009. godine.

Markus Persson postao je vrlo značajna osoba u svijetu industrije videoigara, pogotovo nakon što je osvojio brojna priznanja i stvorio jake poslovne odnose s industrijskim glavešinama. Persson se zadržao na svojoj poziciji vodećeg projektanta Minecrafta sve do njegova službenog lansiranja 2011., kada je svoje kreativne ovlasti prebacio na Jensa Bergenstena.

Persson je u svega pet godina nagomilao više od milijun i osamsto tisuća sljedbenika na Twitteru (@notch), a njegova igra Minecraft, u trenutku pisanja ovoga teksta, broji više od 17 milijuna korisnika. No nedavno se Marcus Persson odlučio na radikalan potez, na svojoj službenoj stranici rekao je zbogom svojoj vojsci obožavatelja i rekao kako odlazi.

Revoltirani korisnici

Microsoft je, naime, poslao ponudu tešku dvije i pol milijarde dolara za otkup tvrtke Mojang, a dio dogovora bio je da će ekipa Mojanga napustiti tvrtku nakon što se transakcija obavi. Korisnici su bili revoltirani što njihovu omiljenu igru kupuje Microsoft i to je bio svojevrstan okidač koji je pokrenuo salvu negativnih komentara upućenih Perssonu. Perssonovu reakciju teško je opisati, možda je najbolje pročitati je u cijelosti.

"Ja ne vidim sebe kao pravog developera videoigara. Ja radim videoigre jer je to zabavno, zato što volim igre i volim programirati, ali ne želim da te igre postanu hitovi i ne želim mijenjati svijet.. Minecraft zasigurno postao veliki hit, a ljudi su mi govorili da je promijenio svijet igara. Nisam želio da se to dogodi. To je svakako laskavo, a i bilo je zanimljivo graditi odnos s korisnicima.

Prije nekoliko godina odlučio sam odstupiti s pozicije developera Minecrafta. Jens je bio savršena osoba da preuzme taj odjel, a ja sam htio pokušati napraviti nove stvari. Isprva nisam uspio jer sam opet pokušavao napraviti nešto veliko, ali onda sam odlučio baviti se malim prototipovima i drugim manjim izazovima te sam se odlično zabavljao radeći taj posao. Nisam bio posve siguran kako sam se uopće uklapao u Mojang gdje ljudi zapravo rade stvarni posao, ali budući da su ljudi govorili da sam važan za kulturu, ostao sam.

Foto: Yui Mok/Press Association/PIXSELL

Foto: Yui Mok/Press Association/PIXSELL

Ležao sam kod kuće s gadnom prehladom prije nekoliko tjedana kada je internet eksplodirao s komentarima mržnje upućenima meni zbog nekog sporazuma u ugovoru s kojim nisam imao nikakve veze. Bio sam zbunjen. Nisam razumio. Poslije sam gledao video o Philu Fishu na YouTubeu i počeo shvaćati da nisam imao vezu sa svojim fanovima kakvu sam mislio da imam. Postao sam simbol. Ne želim biti odgovoran za nešto veliko što ne razumijem, na čemu ne želim raditi i da mi se to stalno vraća. Nisam poduzetnik. Nisam predsjednik uprave. Ja sam štreber, računalni programer koji voli izražavati svoja mišljenja na Twitteru. Čim ovaj posao bude dovršen, ja ću otići iz Mojanga i vratiti se raditi Ludum Dares i druge male web-eksperimente. Ako ikad slučajno napravim nešto što bi moglo potencijalno biti veliko, vjerojatno ću odmah prestati raditi na tome.

S obzirom na to da je javna slika o meni već pomalo iskrivljena, ne očekujem da ću ovom porukom riješiti problem negativnih komentara, ali barem se sada neću osjećati dužnim čitati ih. Svjestan sam da se ovo kosi s mnogo stvari koje sam rekao u javnosti. Nemam valjan odgovor na to. I svjestan sam da je mnogo vas koristilo mene kao simbol u nekim svojim životnim borbama. Ja nisam simbol. Ja sam samo čovjek i ja imam svoje borbe. Volim vas. Sve vas. Hvala vam što ste pretvorili Minecraft u ovo što je danas postao, ali ipak vas je previše, a ja ne mogu biti odgovoran za nešto tako veliko.

Microsoft preuzeo Minecraft

Da, sada Minecraft pripada Microsoftu. No ono što je mnogo važnije – Minecraft pripada svima vama i to se neće nikada promijeniti.

To se nije dogodilo zbog novca nego zbog mog zdravog razuma."

Što se tiče igre i njezinih korisnika, možemo biti gotovo sigurni da će Microsoft znati kako postupati s tolikim brojem korisnika i da neće puno intervenirati ni mijenjati samu igru. Na kraju priče možete Notcha nazivati kukavicom ili neznalicom zbog toga što je odustao od vođenja i što je razvoj i odlučivanje o Minecraftu prepustio drugima ili mu možete reći svaka čast što je napravio nešto što, na koncu, vrijedi dvije i pol milijarde dolara. No, on je ipak samo, kako je i rekao, štreber kojemu je sav taj svijet upravljanja kompanijom nepoznat.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar Banovic
Banovic
19:17 18.01.2015.

Igrica kao igrica je odlicna,jako je dosta igram.Minecraft i Notch su napravili odlican posao ijako bih vise volio da je igra ostala u nadleznosti Mojanga a ne Microsofta tu sada nema pomoci.Kako je Notch odlicno neka mu bude,ali mislim da cemo sa Microsoftom postici dosta bolju igru ako se potrude jer ne nose oni đaba ime jedne od najpopulaniji tvrtki!

Avatar salko1951
salko1951
17:48 18.01.2015.

Smeće od igre