PREDSTAVLJAMO Mondial 54, svjetsku premijeru s Croatia Boat Showa u Splitu

Mondial 54: Hrvatski adut za svijet

Foto: import
Mondial 54: Hrvatski adut za svijet
23.04.2007.
u 19:01
Pogledaj originalni članak

Veliku je pozornost na u nedjelju završenom Croatia Boat Showu u Splitu privukao Mondial 54, motorna jahta kojoj je to bila svjetska premijera. Već je na prvi pogled privlačio poglede ne samo brojnih posjetitelja, nego i nautičkih novinara najpoznatijih svjetskih revija, a Talijane, vrhunske estete i poznate brodograditelje motornih jahti, osvojio je ne samo izgledom nego i - imenom.

Naime, njima je presudna ljepota, koje taj brod ima napretek, a ime Mondial podsjeća ih na njihov uspjeh na prošlom Mondialu. Mondial 54 u svemu, od ideje do ostvarenja, djelo je hrvatske pameti i umijeća. Splićanin Jadran Tošić okupio je oko sebe brodograditelje, inženjere i dizajnere i osnovao tvrtku Marine 3000 koja je brod počela raditi u hali u Dicmu.

Nekoliko mjeseci prije dovršetka broda sve je preseljeno u brodogradilište Nautic centra Prgin u Šibeniku. Kako nam je rekao Goran Prgin, NCP je sad kupio cijeli projekt Mondiala 54 i s njim ujesen ide na sajam u Monaco, a već imaju poziv iz Dubaija. Dug je 16,38 m, na najvećem dijelu širok 4,50 metara, a prazan je težak 20 tona, jer se nigdje nije štedjelo na materijalu.

Ni u jednom se detalju ne mora posramiti pred Ferretijem ili Pershingom, poznatim imenima svjetske brodogradnje u luksuznoj klasi. Napravljen je prema najstrožim Lloydovim standardima za plovila obalne straže pa posjeduje i certifikat CE A Ocean. Ima veliku krmenu platformu posve uz razinu vode, pa je i osjećaj plovidbe i mora prisniji, a u vodu i iz nje moguće je i bez skalica.

U unutrašnjosti su klasično raspoređene tri kabine i dvije kupaonica, jedna vlasnička, a drugu dijele druge dvije kabine. Na desnoj je strani salona, skrivena u komodi, kuhinja, a njezinim se preklapanjem dobije idealan prostor za 20-inčni plazma televizor, koji na pritisak gumba izlazi iz komode u produžetku kuhinje. Nije se smjelo dopustiti da ijedna kap vode uđe u salon, opremljen skupim namještajem, u kombinaciji tamnog drveta i svijetlih materijala.

Ispod boravka su dva MAN-ova common rail agregata po 800 KS. Kroz pramac se ulazi u skipersku kabinu koja ima zasebni WC. Spremnik za gorivo ima 2200 l, za vodu 650 l, a cijena mu je 1,200.000 eura bez PDV-a.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr