S proljetnim su se temperaturama na prometnice vratili i vozači dvokotača, jedni od najugroženijih sudionika prometa. Posebno su za njih opasni prvi topliji dani u godini, jer se drugi vozači još nisu navikli da dvokotači opet sudjeluju u prometu. Veći broj dvokotača na cestama znači i veći broj nesreća u kojima sudjeluju.
- Vozači dvokotača najčešće sudjeluju i stradavaju u prometnim nesrećama od travnja do listopada. Po broju prometnih nesreća i ozlijeđenih posebice su izraženi srpanj i kolovoz, a kod poginulih motorista uz navedene mjesece dodatno svibanj i rujan - navode iz Ureda glavnog ravnatelja policije.
Zaobilaze prometna pravila
Iako nesrećama kumuje i nepažnja vozača automobila, činjenica je i da vozači mopeda i motocikala često zaobilaze prometna pravila. Svakodnevno smo svjedoci (brze) vožnje motociklista po bijeloj liniji koja dijeli dva prometna traka, a mnogi ne prezaju ni od skretanja na zebru i nogostup, kako bi zaobišli crveno svjetlo na semaforu. Motocikli su vozila, poput automobila, i za njih vrijede jednaka pravila. Situacija je po vozače dvokotača tim nepovoljnija jer oni nemaju oko sebe konstrukciju automobila i paket sigurnosnih sustava predvođenih zračnim jastucima. Rezultat toga bitno je veći broj poginulih i ozlijeđenih na motociklima i mopedima - razmjerno udjelu dvokotača u ukupnom broju vozila na hrvatskim cestama. Gledamo li 240 osoba ukupno poginulih lani u prometu - u svim prometnim sredstvima - svaka peta osoba poginula je na motociklu ili mopedu. Pribrojimo li motoriziranim dvokotačima i bicikle, svaka treća osoba poginula je na dvokotaču. Ukupno njih 75. U prometnim nesrećama tijekom 2016. godine sudjelovala su 2352 mopeda i motocikla. Na mopedima je poginulo deset, a na motociklima 38 osoba. Ozlijeđenih je ukupno na motoriziranim dvokotačima bilo 1865. Prometni su policajci ukupno zabilježili 225 sudionika nezgoda bez kacige. Samo u redovnim kontrolama prometa policajci su bez zaštitne kacige na motociklu ili mopedu zatekli 5906 osoba.
U Splitu trećina bez kacige
Što kroz očevid nakon prometne nezgode, što u redovnom nadzoru, bez kacige ih je najviše zatečeno na području PU splitsko-dalmatinske - 1907 u redovnom nadzoru i još 30 sudionika nesreća, dakle gotovo trećina vozača bez kacige vozi se po Splitu i okolici.
Na drugom mjestu je PU primorsko-goranska sa 539 zatečenih vozača bez kacige i još 19 sudionika prometnih nesreća koji nisu nosili zaštitnu kacigu. Na trećem je mjestu PU zagrebačka s 510 plus 42 motociklista bez kacige. Od 48 poginulih na motociklu i mopedu, deset ih nije nosilo kacigu (20,8%). Od 1865 ozlijeđenih, 168 ih je bilo bez kacige (9%). najviše poginulih na motociklu i mopedu lani je bilo na području PU zagrebačke - devet (jedan bez kacige) - a s jednim poginulima manje (3 bez kacige) slijedi PU splitsko-dalmatinska.
>> I bicikliste u vozačku školu ako već nemaju dozvolu za automobil ili motor
>> Nizozemci pronašli rješenje za 'zombije' sa smartphoneima u prometu, ali nisu svi oduševljeni
Društvo / država bi se trebala baviti bukom koju proizvode motocikli, a zaštitu / samozaštitu motociklista prepustiti njima samima.