ŠKOLA SIGURNE VOŽNJE

Na korak do automobila koji će sam upravljati

Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Mercedes
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Mercedes
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Mercedes
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Mercedes
31.05.2014.
u 09:45
Od serijskih automobila najbliže su bolidima formule 1
Pogledaj originalni članak

“Ne bojte se, skrenut će”, smiruje nas Mercedesov stručnjak dok nas u luksuznoj S-klasi 500L vrijednoj više od 1,5 milijuna kuna s rukama u zraku vozi prema parkiranoj novoj C-klasi na stazi ORYX-ovog Centra za sigurnu vožnju na zagrebačkom Mičevcu.

Automatsko parkiranje

S-klasa je sama automatski izbjegla drugi automobil i sudar s milijunskom štetom pomoću “ Steering Assist” sustava koji prati događanja oko vozila te - ako se pokaže potreba - automatski okreće volan. Također je automatski zakočila ispred lutke pješaka, prepoznala je slobodno parkirno mjesto i potpuno samostalno se savršeno bočno parkirala. Vraški pametan automobil, koji osim desetaka senzora za informiranje svog procesora koristi i radar.

Vidjeli smo iz prve ruke i kako funkcionira Stop&Go Pilot, sustav koji omogućuje da se u gradskoj vožnji opustite gotovo kao suvozač i prepustite automobilu da obavlja kreni-stani zadaće.

Srećom, nismo imali prilike isprobati pasivne sigurnosne sustave jer su savršeno radili aktivni sustavi iz najmodernijeg Mercedesovog sigurnosnog paketa “Intelligent drive”, koji čini osnovu razvoja autonomnog automobila koji će moći voziti potpuno samostalno, a na tržište bi trebao stići već 2020. godine.

Isprobali smo ih u sklopu škole sigurne vožnje Mercedesove “Star Experience” karavane iz Stuttgarta koja je s automobilima prepunim najmodernije tehnologije i sportskim automobilima iz AMG odjela stala u Zagrebu na ORYX Centru za sigurnu vožnju.

A onda je došlo vrijeme za dinamičnu vožnju. Čekalo nas je pet “automobila iz snova” - A 45 AMG 4Matic, CLA 45 AMG 4Matic, SLK 55 AMG, E63 AMG 4Matic i SL 63 AMG, koji zajedno imaju 2235 KS!

Potpuni osjećaj kontrole

Baš kao vozači formule 1 osjećali smo se redajući krugove između čunjeva na stazi s pet zavoja i jednom šikanom. Apsolutna kontrola i savršeno držanje u zavojima te na kočenjima najveća su impresija iz vožnje ovih automobila, koji među serijskim sportskim automobilima imaju malobrojnu konkurenciju. Uz automatske mjenjače i obvezno uključen ESP, dojam je da se jako dinamično može voziti vrlo lako i sigurno.

Na malenoj i kratkoj stazi najbolje su se snašli najmanji, A 45 AMG i SLK 55 AMG, dok bi za velikane poput E 63 AMG-a sa 557 KS bila prikladnija duža staza. Svjesni brzine postali smo tek izvan vozila, gledajući kako stazu prolaze drugi, uz dakako, brundanje velikih motora. Čitavo vrijeme sigurno smo se osjećali zavaljeni kako u luksuznoj fotelji S-klase, tako i za upravljačem supersportskog SL 63 AMG-a sa 537 KS jureći stazom.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.