Autoškola

Na prvom satu: Isuse, pa zar tu ima i s nogama?!

Foto: Arhiv VL
Na prvom satu: Isuse, pa zar tu ima i s nogama?!
11.07.2011.
u 06:00
U ratnim godinama rađalo se manje djece, pa je kandidata u autoškolama manje 25 posto nego prije
Pogledaj originalni članak

Zagrebom godinama kruži anegdota o tek punoljetnoj djevojci koja je došla u autoškolu, na prvi sat vožnje. Na parkiralištu u Gajnicama instruktor je počeo pokazivati gdje se pale brisači, gdje žmigavci, pa prstom pokazao ispod volana na kvačilo, kočnicu i papučicu za gas. Djevojka se primila za glavu, pa sva u čudu povikala:

– Isuse! Pa tu ima i s nogama!!!

Dakako, vozački je ispit u autoškoli položila otprve.

– Ima cura koje pitaju kako će s dvije noge stiskati tri papučice?! Na kraju sve prođu – veli Srećko Alispahić, tajnik AAMK Sveučilište, koji je naučio voziti više od 500 ljudi.

– Jednoj gospođi od pedesetak godina nije bilo jasno zašto se desni žmigavac ne daje s desnom polugom, onom za brisače. Neki traže gdje je druga brzina za rikverc, kad se vozi brže ili zašto baš svaki put treba stiskati kvačilo kad se mijenja brzina... – dodaje Josipa Poljak, magistrica prometa i suvlasnica AŠ Brzina.

Zbog rata manje kandidata

Ima "bisera", ali posao instruktora nije lak. Stres uzima svoj danak.

– Pokušavali smo se izboriti i za beneficirani radni staž. Stalno smo napeti jer kandidata puštamo do posljednjeg trenutka da sam reagira. A ispiti? To bih radije prepustio nekom drugom. Izlazimo mokri iz automobila. Obolijevamo, trnu noge, strada kralježnica, događaju se moždani i srčani udari. Na žalost, jedan je kolega na samom ispitu na Krugama prije nekoliko godina umro od srčanog infarkta... – govori Alispahić.

Ni kandidata više nema kao nekad, sve se teže živi. I tu je Domovinski rat uzeo svoj danak.

– Natalitet je u ratnim godina, 1991. i 1992., bio barem 25 posto manji, te zbog toga i recesije imamo i danas manje kandidata, baš onih između 18. i 20. godine. Sudeći prema nalazima istraživanja HAK-a, za nekoliko bi se godina situacija ipak trebala poboljšati – kaže Alispahić.

Strpljiv, spašen

Srećko Alispahić prisjetio se zgode kada je položio vozački ispit. Vozio je oca iz grada u Travno, a on je nešto stalno zanovijetao.

– Stao sam nasred Mosta Slobode, prepustio njemu volan i otišao pješice kući. Vjerujem da bi koji put i kandidati nama instruktorima napravili isto – razumije kandidate Alispahić.

Cijena autoškole 5700 kuna

Za B-kategoriju cijena je 5700 kuna. Ako kandidat padne na ispitu, mora još voziti u autoškoli najmanje tri sata (svaki stoji 144 kune), a treba računati i na 250 kuna za troškove ispita. Trenutačno autoškole imaju manje posla, pa je kandidatima roza knjižicu u džepu već za mjesec i pol do dva mjeseca.

Josipa Poljak predlaže: 

Umjesto kuhanja emisija o vožnji! 

– Bilo bi sjajno kada bi na televiziji postojala emisija, uz ove silne kuharske, u kojoj bi se ljudi podučavali. U nogomet i vožnju svi se razumiju, ali... Neka ljudi malo obnove znanje o propisima. Svi su već bacili knjige... U emisiji bi mogli objasniti što znači strelica na semaforu, kako se pravilno prestrojiti, gdje je nova regulacija... Bilo bi toga dosta. Uz to, vozači su netolerantni prema autoškoli. Taksisti se svađaju s nama, znaju nas i gurati s ceste, rukama raspravljati kroz prozor – tvrdi Josipa Poljak.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 24

RE
@rea
20:39 11.07.2011.

Kako s dvije noge stiskati tri papučice? U mom slučaju, nikako. Jednom davno probala i nije išlo. Zato već 30 god. vozim automatsko auto.

ZE
zekonpz
09:13 11.07.2011.

ma koji rat? ljudi ne idu u auto školu jer NEMAJU NOVACA.

OB
-obrisani-
09:25 11.07.2011.

Ima li kriminala u Auto školama ? Način izvlačenja novca i odnosa prema polaznicima ....