U prvom je kvartalu ove godine u Hrvatskoj je registrirano 7329 novih osobnih vozila, što je za 1292 automobila ili 21,4 posto više u odnosu na prošlogodišnji prvi kvartal. Međumjesečni rast registracija novih vozila u ožujku u odnosu na veljaču - navodi se u redovnom istraživanju agencije Promocija plus - iznosi visokih 40 posto, dok je ovaj ožujak od lanjskoga 25,8 posto snažniji. U usporedbi prvog ovogodišnjeg kvartala s prošlogodišnjim istim periodom bilježimo rast od 21,4 posto.
Na prvi pogled, reklo bi se da se standard u državi popravlja, da se domaće tržište automobila oporavlja. Nažalost, ne žive bolje građani, već je riječ o državnim flotama. Sada svoje obnavljaju i rent a car kompanije, pa će se i to u tržišnim podacima iskazivati kao rast prodaje. Građani se nisu financijski oporavili i tek ih se manji broj upušta u kupnju novog automobila. Stoga se danas niti na jedan automobil u Hrvatskoj ne čeka kako se prije nekoliko godina čekalo, primjerice, na prvu generaciju Nissanova Qashqaija.
Tih 400 dana danas bi malo tko bio spreman čekati, ali to je bio pokazatelj kako popularnosti modela, tako i spremnosti Hrvata da kupe novi auto. Drugu generaciju Qashqaija kupac u Hrvatskoj dobit će mjesec nakon narudžbe, a isti rokovi isporuke vrijede i za ostale Nissanove modele koji se proizvode u Europi - Note, Juke i Navaru. Modeli koji se ne proizvode u Europi - Micra, Murano, X-Trail - čekaju se dva mjeseca.
Koliko ćemo čekati na naručeni automobil ne ovisi samo o potražnji u našoj zemlji, već o potražnji na europskom tržištu. Naše je tržište malo i nije prioritet. Većina modela u Hrvatsku stiže tri mjeseca od narudžbe. Takvi su rokovi isporuke i za Seat i Ford. Kod Forda je duži rok isporuke samo za Kugu, koja stiže za 180 do 240 dana. Hyundaijevi modeli naručeni u proizvodnju iz češke tvornice stižu za 60 do 90 dana (i30,ix35,ix20). Ako se proizvode u Koreji (Elantra,i40, Santa Fe), dolaze za 120 do 180 dana.