Je li zbog recesije ili ne, manje je važno, ali u Hrvatskoj je danas prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranja 10 do 15 posto više neosiguranih automobila nego lani. Prema policijskim podacima u Hrvatskoj je 2,069.836 vozila, od čega je 213.749 vozila kojima je istekla prometna dozvola.
- Prema našoj evidenciji koju vodimo od 2005. godine trenutačno je neosigurano od 130.000 do 150.000 automobila - kaže voditelj informacijskog ureda HUO-a Mario Pavlak.
Čekaju bolje dane
Nisu svi, naravno, svakodnevno na cesti, već ih većina čeka bolje dane u garažama svojih vlasnika čiji je kućni budžet presušio. Ali njihovo povećanje ne smije zabrinjavati samo policiju i HUO nego prije svega vlasnike koji svjesno vozeći neosigurani automobil riskiraju mnogo. Čak i milijunske odštetne iznose.
- Mnogo ljudi nije upoznato s time da se za to odgovara svom svojom imovinom do punog iznosa. Dakle, ne odgovara se, kao kod ugovornog osiguranja, do, primjerice, 12 prosječnih plaća. Ljudi mogu ostati bez svega što imaju i bitno je da su toga svjesni - upozorava voditelj garancijskog fonda HUO-a Igor Komorski.
Neplaćanjem svi gube
Naime, prema zakonu o obveznim osiguranjima HUO, koji je dužan isplatiti odštetu oštećenima za štetu nastalu od neosiguranog automobila, od odgovornog štetnika ima pravo na regres u iznosu štete, kamata i troškova. I to u punom iznosu, do zadnje kune, pa taj iznos regresa može dosegnuti milijune kuna.
- Svake godine zaprimimo oko 1800 zahtjeva za naknadu štete koju su napravili vozači neosiguranih vozila, a iz garancijskog fonda isplatimo oko 40,000.000 kuna oštećenim osobama. I ove godine će prijave i iznos odštete biti na toj razini. Primjerice, u nesreći koja se prije dvije godine dogodila na otoku Ižu u kojoj je život izgubilo troje mladih ljudi, kombi koji je sletio u provaliju uopće nikad nije bio u evidenciji MUP-a. Odštete su isplaćene, a u regresnoj parnici se iznos regresa popeo na skoro milijun kuna - kaže Komorski. Zbog neosiguranih automobila država gubi jer ne plaćaju porez, osiguravateljske kuće jer se ne osiguravaju, a gube i vozači koji uredno osiguravaju svoja vozila jer je prosječna premija baš zbog neosiguranih automobila viša za 11 eura.
Neosiguranim automobilima riskira se plaćanje milijunskih odšteta
Pojavila se snimka: Pogledajte kako su Ukrajinci projektilima ATACMS napali rusku zračnu bazu
Iako je Rusija na prva korištenja ATACMS-a na ruskom teritoriju odgovorila korištenjem novog balističkog projektila srednjeg dometa Orešnika, od tada je Ukrajina u još najmanje dva navrata, uključujući ovaj, ponovo koristila iste projektile u napadima na ciljeve u ruskoj pokrajini Kursk.
Na Facebooku 'osvanuo' zanimljiv oglas: Poklanja se posuđe na zagrebačkoj Knežiji, ali postoji jedna caka
A svi koji su bili zainteresirani mogli su po posuđe otići na zagrebačku Knežiju
Ovaj hrvatski grad prozvali su balkanskim Disneylandom: 'Precijenjen je i pun turista'
O njemu se tema pokrenula na Redditu, a mnogi nisu bili oduševljeni dolascima grupa s kruzera
U jednom našem gradu nalaze se čarobni kameni labirinti: Posjetitelji tvrde da im pružaju unutarnji mir
Negdje na sjeveru Hrvatske, između dviju moćnih rijeka, Mure i Drave, smjestio se krajolik koji spaja prirodnu ljepotu, bogatu povijest i duboko ukorijenjenu tradiciju.
Ova lampa zapalila je društvene mreže, a svatko je može imati u svom domu
osiguravajuce kuce + drzava = kriminalci gulikoze! Samo pogledajte susjedne zapadne zemlje kako je kod njih uređeno podrucje osiguranja i kontrole tehnicke ispravnosti osobnih vozila pa ce vam biti jasno kako vas drzava uz pomoc OK dere i svlaci kozu preko usiju. Ogromna je svinjarija sto sve vlasnik osobnog motornog prometala u ovoj vukojebini mora placati svake godine. Primjerice u italiji kada kupite novo vozilo 5 godina nemate veze ni sa kakvim kontrolama i davanjima, da ne nabrajam druge. Kako je drzavna pljacka krenula jos malo pa ce i bicikli morati na registraciju i tehnicki pregled uz naravno obavezno osiguranje u prokletoj croacija drp firmi. fuuuuuuuuj