Od lipnja 2008. godine, od kada divlje vozače na našim cestama nastoji ukrotiti aktualni Zakon o sigurnosti prometa na cestama, ni jednom hrvatskom vozaču nije poništena vozačka dozvola! Čak ni recidivisti s više od 100 prekršajnih prijava još nisu morali trajno predati svoju vozačku dozvolu policiji i nisu morali opet sjesti u klupu autoškole kako bi pokušali ponovno položiti vozački ispit. Na ovom je polju zakonodavac, očito, napravio niz propusta, a divljim vozačima pomaže i hrvatsko sudstvo, koje tužbe i žalbe rješava puževom brzinom. Naime, osim što je zakon iz 2008. godine – u odnosu na onaj iz 2004. – osjetno zakomplicirao postupak poništavanja vozačke dozvole i tu mjeru učinio gotovo nedohvatljivom, ni negativni prekršajni bodovi neće sjesti na “račun” vozača dok god se o njegovoj krivnji odnosno žalbi ne očituje sud. Bodovi traju dvije godine Konkretno, da bi vozaču mogla biti poništena vozačka dozvola, on najprije mora u roku dvije godine skupiti devet bodova. Ovisno o prekršajima, nakon toga treba “odguliti” oduzimanje dozvole na devet, odnosno 12 mjeseci. Nakon što mu vrate dozvolu, ima pet godina da prikupi novih devet bodova, i tek tada mu se može poništiti dozvola, a on se poslati na ponovno polaganje vozačkog ispita, što može napraviti najranije dvije godine od poništenja dozvole. Ako se, dakako, vozač ne žali i time dobije na vremenu, a u međuvremenu mu se možda pokoji prekršajni bod poništi budući da se bodovi nakon dvije godine brišu iz evidencije. Iz svega ovoga jasno je da je zakonom iz 2008. zakonodavac išao na ruku vozačima koji isprobavaju brzinske limite svojih automobila, koji ne poštuju crveno svjetlo na semaforu ni prednost prolaska drugog vozača, koji voze pijani i drogirani i odbijaju testiranje na alkohol i droge. Uz minimalnu pismenost, oni mogu pisati žalbe Visokome prekršajnom sudu Republike Hrvatske i dodatno se osigurati da im, kojim slučajem, bodovi ipak ne sjednu na vozačku dozvolu. Bez odredbi o ponovnom polaganju No, kad bi se to nekim čudom i dogodilo, kada bismo od 2008. godine dobili svojeg prvog vozača koji mora ponovno polagati vozački ispit, on bi na popravni ispit morao – prema kompromisnom rješenju. Naime, zakonodavac je prilikom ublažavanja uvjeta za poništavanje dozvole propustio precizirati kako i gdje će ponavljači polagati vozački ispit. Trebaju li ponovno polagati i ispit vožnje i prve pomoći ili samo onaj iz prometnih pravila? U nedostatku posebnih odredbi o ponovnom polaganju vozačkog ispita – odgovaraju nam iz Ministarstva unutarnjih poslova – osobe koje će ponovno polagati vozački ispit, to će učiniti pod jednakim uvjetima, na istom mjestu i uz istu cijenu kao i osobe koje prvi put polažu vozački ispit.
Ni jednom divljaku još nije poništena vozačka dozvola!
Zagrepčanka iznenađena kaznom za neplaćeno parkiranje: 'Dosad su stavljali na vjetrobransko staklo, a sada…'
"Zapravo sam saznala da mi je izdana digitalna dnevna parkirališna karta tek kada sam pokušala produljiti parkiranje poutem sms-a. Prvi put sam to vidjela. Nisam znala da je uvedeno takvo pravilo", kazala je
Dar veleposlanicima u NATO-u: Mađari u Bruxellesu dijelili atlas, evo na što je sveo Hrvatsku
Nisu teritorijalne provokacije strane ni mađarskom premijeru Viktoru Orbanu, no hrvatski dužnosnici na njih odmahuju rukom, držeći to dijelom političkog folklora
Putin je odlučio u kojoj zemlji želi održati mirovne pregovore? Rijetko tko bi pogodio o kojoj europskoj državi je riječ
Ukrajinske vlasti još nisu komentirale prijedlog Slovačke, čiji je čelnik, premijer Robert Fico, bio kritičan prema EU podršci Ukrajini
Još uvijek nemate poklone? Ove last minute ideje će vas spastiti, a cijena ne prelazi 20 eura!
Vozači često čine ozbiljnu pogrešku kada pokušavaju pretjecati ralice, ne činite to!
Zima u Hrvatskoj, kao i u mnogim drugim zemljama srednje i istočne Europe, donosi posebne izazove za vozače i sve sudionike u prometu.
Naš zakon je čudan, a i poneki policajci. Imam vozačku od 1977.g. Godišnje vozim 50.000 km (komercijala), nikada nisam platio nikakvu kaznu, imao nikakav bod. Zimus na lijevom pješačkom u predgrađu, mjestu gdje uopće nema smisla da je semafor,u 20.00 sati navečer, nigdje žive duše, pređem pješke preko crvenog, vidi me policajac, stane s autom i napiše mi pisanu opomenu. Da mu nisam rekao da nikada nisam imao nikakvog prekršaja, što je provjeio odmah, naplatio bi mi 500 kn kazne.