U prostranstvima Južne Afrike pitali smo prije nekoliko godina rendžera u jednom safari rezervatu koji je najbolji auto koji koriste za obilaske turista. Bilo je tamo više terenskih modela različitih renomiranih marki, a on je bez oklijevanja pokazao na Toyotu Land Cruiser. "Ta nikad nije zakazala", poentirao je.
Legendarni Land Cruiser sada nam stiže u potpuno novoj generaciji, 72 godine nakon prvijenca Toyota BJ, koji se tada nazivao Jeep. U međuvremenu je Land Cruiser prema terenskim sposobnostima prešišao svog uzora, a Toyota je izradila 11,3 milijuna primjeraka prodanih u više od 170 zemalja i regija svijeta.
Novi Land Cruiser zadržao je svoju klasičnu, robusnu konstrukciju s karoserijom i okvirom, dakle i dalje je to pravi terenac, a neki pomodni šminkerski SUV. Istovremeno, novim se modelom jednostavno manevrira i udobniji je za klasičnu vožnju po cesti. Ovo je prvi Land Cruiser koji upotrebljava sustav električnog servo upravljača (EPS). Time se smanjuje razina povratnog udara do kojeg dolazi kad se vozi preko neravnih površina i osigurava se glatko, izravnije upravljanje te omogućuje lakše manevriranje pri svim brzinama.
Novi je okvir 50% krući, a kombinirana krutost karoserije i okvira veća je za 30 %. Time su značajno poboljšani odaziv, razina upravljivosti i udobnost pri vožnji.
Za još bolje terenske sposobnosti tu je odvojiva prednja šipka za zaštitu od prevrtanja, a pomoću stabilizatora s odvojivim mehanizmom vozaču omogućuje da promijeni status šipke protiv prevrtanja (stabilizatora) putem prekidača na ploči s instrumentima. Ova fleksibilnost omogućuje bolje vozne sposobnosti na neravnim cestama i pruža višu razinu udobnosti i upravljivosti pri cestovnoj vožnji.
Odabirom dodatnih opcija kao što su Multi-Terrain Monitor i Multi-Terrain Select pruža se dodatna podrška pri izvancestovnoj vožnji. Zahvaljujući kameri i zaslonu visoke rezolucije, Multi-Terrain monitor vozaču pruža jasan pregled nad područjem u neposrednom okruženju i ispod vozila, dok sustav Multi-Terrain Select automatski podešava performanse vozila u skladu s različitim zahtjevima terenske vožnje.
U Europi će biti dostupan u verziji s 2,8-litrenim turbodizelskim motorom s 204 KS koji je projektiran za iznimno ujednačene performanse i nisku potrošnju, a dolazi u kombinaciji s novim 8-brzinskim automatskim mjenjačem Direct Shift te može vuči teret do 3500 kg. Početkom 2025. godine bit će dostupan elektrificirani pogonski sklop sa snažnim i učinkovitim dizelskim motorom i poluhibridnom tehnologijom od 48 V.
Dizajn? Ako nas pitate - pun pogodak! Retro, uz moderan štih.
Toyota je spojila tradiciju je s modernim izričajem i stvoren je bezvremenski izgled koji savršeno dočarava sposobnost vozila da podnese teške uvjete. Zaista je to spoju elegancije i funkcionalnosti, što su odlike najboljih profesionalnih alata.
Robusni izgled jasno pokazuje Land Cruiser koji se "vraća korijenima", ali jednako tako pokazuje iznimnu praktičnost modela zahvaljujući pristupu u kojem oblik prati funkcionalnost. Terenske performanse bolje su zahvaljujući kraćim prevjesima, posebno oblikovanim kutovima i suženom donjem dijelu karoserije, dok su dijelovi karoserije posebno dizajnirani za jednostavnu zamjenu u slučaju oštećenja.
Iz profila, vanjski dizajn klasične je siluete koja je karakteristična za Land Cruiser, s istaknutim vodoravnim linijama. Ukupna duljina iznosi 4920 mm, širina je 1980 mm, visina 1870 mm, a međuosovinski razmak 2850 mm.
Za unutrašnjost se može odabrati konfiguracija s pet ili sedam sjedala, a dizajn jasno ističe snagu i funkcionalnost autentičnog terenskog vozila. Sve to jasno je vidljivo u detaljima kao što su vodoravno posloženi instrumenti na ploči s instrumentima i posebno oblikovani prekidači za jednostavno rukovanje, čak i prilikom vožnje po izazovnim terenima.
Preglednost i dobra vidljivost za vozača na prvom su mjestu, a ne odmaže ni nisko postavljen prednji vezni lim, vodoravna ploča s instrumentima i spuštena pojasna linija koja omogućuje dublju ugradnju bočnih stakala.
Novi Land Cruiser bit će opremljen sustavima Toyota Safety Sense u okviru velikog paketa naprednih sigurnosnih značajki i tehnologija, Toyota T-Mate, koje omogućuju dodatno rasterećenje vozača.
Potpuno novi Land Cruiser izlazi na europsko tržište s posebnim modelom, prvim izdanjem, koji će biti dostupan samo onim kupcima koji ga rezerviraju u pretprodaji koja počinje u listopadu ove godine. Prve isporuke vozila očekuju se u prvoj polovici 2024. godine.
Limitirana verzija od otprilike 3000 vozila, koja će se proizvesti u Europi, dodatno naglašava naslijeđe modela Land Cruiser i imat će posebna stilska obilježja i karakterističan izgled. Detalji limitirane verzije su, između ostalog, okrugla prednja svjetla i dvije nove boje karoserije (dvobojne): Sand i Smoky Blue. Ostali detalji bit će otkriveni prije nego što započne pretprodaja modela.