BMW je objavio prve fotografije treće generacije svog najvećeg SUV-a X5 koji će službeno biti predstavljen na jesenskom Salonu automobila u Frankfurtu. Već na prvi pogled može se zaključiti da Bavarci nisu htjeli previše mijenjati dobitnu kombinaciju svog bestselera koji se od 1999. godine prodao u 1,3 milijuna primjeraka, pa je prema izgledu ovo prije redizajn nego potpuno novi model. Novi X5 je dizajnerski približen novijim BMW modelima X3 te Seriji 3 i 5, a istu metodu primjenili su i u unutrašnjosti gdje se ističu novi instrumenti i veliki 10,2-inčni multimedijski ekran osjetljiv na dodir.
Veće su promjene ispod lima, a odnose se na pogon i motore. Po prvi puta će se X5 nuditi bez pogona na sva četiri kotača. Dakako, dostupan će biti i s pogonom na sve kotače. Isto tako, po prvi puta će biti ponuđen sa 4-cilindarskim motorom, jer je do sada standardno dolazio sa šest cilindara.
U isto vrijeme bavarski su stručnjaci uspjeli značajno smanjiti potrošnju goriva i emisiju CO2. Primjerice, xDrive30d je 19 posto učinkovitiji, a svi motori zadovoljavaju normu Euro 6.
Novi X5 ima isti međuosovinski razmak, a dimenzije su minimalno izmjenjene pa je nova generacija 2,9 cm duža (488,6 cm).
Veće dimenzije donijele su veći prtljažnik koji prima 650 litara, a može se proširiti na 1870 litara. BMW X5 dobio je i više pretinaca u kabini za pohranu sitnica. Ali, bez obzira na povećanje dimenzija masa je smanjena za 90 kilograma, pa je masa početnog X5 spuštena ispod dvije tone.
Stražnji pogon će biti dostupan s modelom sDrive35i koji pokreće 3-litreni TwinPower Turbo V6 motor, a najavljen i za dizelsku varijantu sDrive25d koju pokreće 4-cilindarski 2-litreni motor.
Cijene u Hrvatskoj još nisu poznate, a u Njemačkoj novi X5 stajati od 52.100 eura za početni BMW X5 sDrive25d sa stražnjim pogonom, odnosno 54.700 eura za xDrive25d. Vrhunac ponude je 85.000 eura vrijedan model M50d.
>> Novi Sports Activity Coupe u proizvodnju kreće 2014. godine