Kia je s kompaktnim modelom Ceed predstavljenim 2007. godine započela svoj streloviti uspjeh na europskom, ali i hrvatskom tržištu automobila. Do danas je model, koji u trenutku pojavljivanja nije skrivao da mu je uzor predvodnik klase VW Golfa, ali i i ostali popularni kompakti, u Hrvatskoj prodan u 9000 primjeraka. U Europi je Ceed prodan u ukupno 1,3 milijuna primjeraka. I u sveopćoj SUV-omaniji, “golf klasa” još uvijek čini 22% europskog tržišta pa je i Ceed Kiji jedan od najbitnijih modela (uz još prodavaniji Sportage).
Izravniji upravljač
Treća generacija Ceeda upravo je stigla u naše salone po početnoj cijeni od 124.990 kuna. Istina, to je osjetno skuplje od dosadašnjeg modela, ali novi je Ceed zaista poboljšan u svim segmentima i nudi više standardne opreme, dok je popis opcijske opreme impresivan.
Ceed je razvijen na novoj K2 platformi, a poboljšanja se osjećaju već s prvim metrima za upravljačem, jer je osjećaj za volanom naprosto sada mnogo bolji nego u prošloj generaciji Ceeda. Novi neovisni ovjes, opruge, amortizeri i posebno izravniji servo upravljač omogućuju agilniju, udobniju i precizniju vožnju, dok uklanjanje buke i vibracija čini Ceed ugodnijim nego prije. Upravljač je, primjerice, 17% izravniji nego prije, što se itekako osjeti. Ceed je u peterovratnom izdanju i dalje dugačak 431 cm uz jednak međuosovinski razmak od 265 cm. Ujedno je 2 cm širi i 2,3 cm niži.
Karavan prima 625 l
Karavanska izvedba Sportswagon duga je 4,6 metara (+95 mm). Peterovratni Ceed sada nudi 15 litara više u prtljažniku (395 l), dok karavanski prima čak 625 l (+97 l).
Više se neće nuditi trovratna izvedba, ali umjesto nje će pod istim imenom ProCeed iduće godine na tržište stići prvi ‘shooting brake’ model (spoj karavana i kupea) jednog velikoserijskog proizvođača.
Ponudu motora čine tri benzinska motora – 1,4-litreni atmosferac sa 100 konjskih snaga i turbobenzinci 1,0 T-GDi sa 120 KS i 1,4 T-GDi sa 140 konja te dvije verzije dorađenog 1,6 CRDi turbodizelaša sa 115 i 136 KS. Standardno dolazi s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a najsnažniji benzinac i dizelaši dostupni su i uz 7DCT automatik s dvije spojke.
Ceed standardno u početnoj opremi Active dolazi uz sustav za izbjegavanje sudara uz sustav održavanja vozila u kolničkom traku, automatsko zatamnjivanje dugih svjetala, upozorenje o smanjenoj koncentraciji vozača, audio sustav s 5” LCD zaslonom, tempomat, putno računalo.
Bolji paketi opreme Edition i Fresh, kao i dodatna oprema, donose gotovo svu modernu tehnologiju - od full LED svjetala do aktivnog radarskog tempomata.
Za karavansku izvedbu valja doplatiti 7000 kuna.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
svima dostupan od kada su plaće narasle za 100 eura kako tvrdi stranka velikoga vođe Anemičnoga !