PRVI TEST Samo mjesec dana nakon međunarodne prezentacije Večernji list prvi je u Hrvatskoj isprobao novi Santa Fe

Novi Hyundai Santa Fe - moderan, ali žedan, korejski SUV

Foto: import
Novi Hyundai Santa Fe - moderan, ali žedan, korejski SUV
10.04.2006.
u 19:00
Pogledaj originalni članak

Domaći zastupnik korejskog Hyundaija nedavno je izrazio želju biti vladar u segmentu off road automobila, koji uključuje SUV i prave terenske modele. Službeni početak prodaje druge generacije Santa Fea, na Zagreb Auto Showu, možemo smatrati početkom osvajanja vrha u ovom segmentu.

Novu generaciju ovoga SUV modela imali smo priliku prije točno mjesec dana isprobati na prometnicama u okolici španjolske Valencije, a sada smo prvi u Hrvatskoj isprobali taj automobil i na poznatim nam, domaćim, prometnicama. Iako se u višim segmentima sve više traže modeli pogonjeni dizelskim agregatima, isprobali smo benzinsku izvedbu. Hyundai, inače, od 805 registriranih novih automobila tijekom prva tri mjeseca ove godine ima više od 80 posto udjela modela s benzinskim agregatima.

Novi dizajn - koji je zahvatio svaki djelić automobila - naglašava i nešto veće dimenzije. Tako je prema prvoj generaciji novi Santa Fe dulji čak 17,5, širi 4,5, te viši 6,5 centimetara. Istodobno je osam centimetara povećan i međuosovinski razmak. Mnogo veće dimenzije najbolje će osjetiti putnici. Santa Fe se proizvodi i sa sedam sjedala, ali se ne uvozi u Hrvatsku, dok testirani model opremljen Priviledge A/T paketom opreme ima pet sjedala.

Dizajn automobila tema je mnogih razgovora, a kod novog Santa Fea možemo zaključiti kako je napravljen veliki korak time što je automobil rađen prema zahtjevima europskih kupaca. Prednji dio karakterizira velika crna rešetka hladnjaka, uokvirena kromom, te izduženi stakleni pokrov ispod kojega su smještena rasvjetna tijela. Baš ta svjetla možemo usporediti s kosim očima naroda zemlje iz koje i dolazi Santa Fe.

Službeni Santa Fe ima pogon na sva četiri kotača, a u praksi to ovisi o uvjetima vožnje. Tako se u pravilu sva snaga pogonskog agregata prenosi na prednju osovinu, a po potrebi dio momenta dobivaju i stražnji kotači. Pri dnu je središnje konzole prekidač koji omogućuje vozaču da upali stalni pogon na sva četiri kotača, kako bi bio siguran u vožnji po zahtjevnijim podlogama.

Testni model pokretan benzinskim agregatom u kombinaciji s  automatskim mjenjačem ne pruža potpunu snagu 190 konja snažnog agregata ali, zahvaljujući poboljšanom ovjesu i 18-colnim kotačima, omogućuje vožnju uz visoku dozu komfora.

S obzirom da benzince u ovom segmentu ipak kupuju oni kojima nije pretjerano važno koliko automobil troši, prosječna potrošnja viša od 15 litara tijekom testa neće im previše smetati.


Loš mjenjač

Uz benzinski agregat, osim ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa na raspolaganju je automatika sa četiri stupnja prijenosa, kojom je bio opremljen i testni primjerak. U današnje vrijeme, kada svojevrsni standard postaju mjenjači sa šest stupnjeva a sve se više počinju koristiti i oni sa čak sedam stupnjeva, ovako opremljen Santa Fe i nije najsretnije rješenje. Baš zbog mjenjača snaga se ne prenosi u potpunosti na kotače, što je vidljivo i u krajnjoj brzini od 176 kilometara na sat, dok je ona kod ručnog mjenjača 190 km/h.

Pogledajte na vecernji.hr