Peugeot je predstavio novu treću generaciju svog kompaktnog SUV modela 3008, koja na tržište stiže u veljači 2024. godine.
Trendovski, novi 3008 je predstavljen u E-3008 varijanti u kojoj će dolaziti u tri različite inačice od kojih ona s najvećom baterijom od 98 kWh ima doseg od čak 700 km. No, najavljeni su i termalni motori, odnosno hibridni sustavi temeljeni na 1,2-litrenom benzincu sa 136 KS i plug-in hibrid temeljen na 1,6-litrenom benzincu sa 196 KS.
Kod predstavljanja je naglasak stavljen na E-3008, koji je razvijen na novoj STLA Medium platformi. E-3008 je prvi je model napravljen na novoj platformi,a riječ je o inovativnoj platformi osmišljenoj da u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).
Novi E-3008 je dinamičniji od prethodnika, a lako je prepoznatljiv po svojem fastback SUV dizajnu. Dok dinamična i aerodinamična konstrukcija (Cx 0,28) novog E-3008 spaja profinjenost, učinkovitost i prostranost.
Energičnost novog E-3008 proizlazi iz uravnoteženih dimenzija vozila (duljina: 4,54 m, širina: 1,89 m, visina: 1,64 m), koje ga i dalje čine najkompaktnijim među posve električnim SUV vozilima C-segmenta, uz obilje prostora za putnike i prtljagu.
Peugeot na novom modelu E-3008 predstavlja novi dizajn prednjeg kraja. Peugeot je zadržao svoj prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, ali je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov. U središtu se nalazi novi logo Peugeota koji, zahvaljujući gradacijskom učinku boje, bez vidljivih granica povezuje novi svjetlosni potpis i prednju masku.
Prednja svjetla, izvedena u obliku tankih i profinjenih linija, smještena su iznad prednje maske te se protežu cijelim prednjim krajem.
Sve inačice modela imaju LED prednja svjetla. E-3008 GT serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom marke PEUGEOT koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.
Gama modela temeljit će se na razinama opreme Allure i GT, s tri paketa opcijske opreme kako bi izbor bio što jednostavniji.
Peugeot je modernizirao klasičan dizajn stražnjeg dijela fastbacka "lebdećim" spojlerom. Ta inovativna značajka povećava zakrivljenost karoserije novog modela E-3008, istodobno poboljšavajući aerodinamična svojstva.
Velik stražnji kraj novog E-3008 dinamičnog je dizajna, naglašen prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži (u 3D izvedbi na inačicama GT), te osigurava obilje prostora u drugom redu sjedala i velik obujam prtljažnika (520 litara bez obzira na vrstu motora), isto kao i u prethodnom modelu 3008.
Bit će dostupan uz šest boja karoserije. Zahvaljujući inovativnim dvobojnim pigmentima, plava boja Obsession mijenja se iz plave u zelenu, ovisno o osvjetljenju i kutu promatranja automobila, dok posve nova plava boja Ingaro svojim suptilnim odsjajem savršeno naglašava moderne linije novog modela E-3008.
Ostale dostupne boje su bijela Okenite, crna Perla Nera, siva Artense i siva Titanium.
Novi E-3008 GT serijski dolazi u dvobojnoj izvedbi sa sjajnim crnim krovom, donjim dijelovima prednjeg i stražnjeg odbojnika, blatobranima i zaštitom pragova vrata.
U unutrašnjosti je najveća novost Panoramic i-Cockpit, evolucija već poznatog Peugeotova i-Cocpita. Peugeotovi su inženjeri spojili dva od tri glavna elementa i-Cockpita, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke razlučivosti koji se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Taj panoramski zaslon "lebdi" iznad armaturne ploče, efekt lebdenja naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona.
Upravljač je i dalje vrlo kompaktan.
U putničkom prostoru na raspolaganju je 17 različitih prostora za odlaganje, ukupnog obujma od oko 34 litre: lako pristupačan bežični punjač pametnih telefona na središnjoj konzoli, hlađeni pretinac ispod središnjeg naslona za ruke, pretinac za naočale na stropnoj konzoli, držači čaša i pretinac ispred suvozača.
Iskoristivi obujam od 520 litara ispod police čini prtljažnik novog modela E-3008 jednako prostranim kao kod prethodnika. Zahvaljujući novoj platformi STLA Medium, obujam prtljažnika sad je jednak neovisno o odabranom motoru.
Nova platforma STLA Medium uključuje novi prednji i stražnji ovjes dizajniran tako da omogući dinamično prianjanje uz cestu. Struktura same platforme pridonosi dinamičnim svojstvima jer maksimalno iskorištava lagane i krute materijale te snižava težište vozila zahvaljujući idealnom položaju jednoslojne baterije na najnižoj mogućoj točki između kotača.
Novi E-3008 kompaktan je i ima najbolji krug okretanja (10,6 m) među svim potpuno električnim SUV modelima u svojoj klasi, što ga čini izvrsnim za gradsku vožnju. Kako bi upravljanje bilo jednostavnije, serijski je opremljen stražnjom kamerom koja vozaču nudi prikaz iz dvaju kutova: straga ili odozgo. Kamera ima i mlaznicu za čišćenje kako bi slika bila savršena bez obzira na uvjete.
Novi E-3008 opcijski se može opremiti sustavom PEUGEOT VisioPark 360° koji, zahvaljujući četirima kamerama postavljenima tik uz prednje i stražnje kotače i 12 senzora raspoređenih po cijelom automobilu, nudi prikaz okruženja u 360 °.
E-3008 će se nuditi uz tri varijante pogona.
S elektromotorom snage 210 KS i dosegom od 525 km, inačica s dva motora i 4WD pogonom od 320 KS i dosegom od 525 km (obje imaju bateriju od 73 kWh) te inačica s produljenim dosegom od 700 km, s pogonom prednje kotače snage 230 KS koja ima bateriju kapaciteta 98 kWh.
Za punjenje izmjeničnom strujom dostupne su dvije vrste punjača u vozilu koje odgovaraju svim potrebama kupaca i svim vrstama punjenja, pri čemu je trofazni punjač od 11 kW serijski, a trofazni punjač od 22 kW dostupan je uz nadoplatu. Za punjenje istosmjernom strujom putem brzog punjača, priključak za Mode 4 na novom modelu E-3008 prikladan je za punjenje snagom od 160 kW, što omogućuje punjenje baterije sa standardnim dosegom u modelu E-3008 od 20 % do 80 % za 30 minuta te za manje od 30 minuta u inačici s produljenim dosegom.