Samo struja

Novi Porsche Macan samo uz električni pogon, cijena od 91.804 eura

Foto: Porsche
31.01.2024.
u 11:00
Doseg iznosi do 613 kilometara u Macanu 4 i do 591 km u Macanu Turbo, do stotke sprintaju za 5,1 odnosno 3,3 sekunde, a jure do 220 odnosno do 260 km/h
Pogledaj originalni članak

Porsche je predstavio drugu generaciju svog manjeg od dva SUV modela u ponudi - Macana. Velika novost je što novi Macan dolazi samo uz električni pogon i tako postaje prvi Porscheov SUV model na struju i ukupno drugi električni Porsche, uz prvijenca Taycana. S obzirom da je Macan najprodavaniji Porscheov model koji je od predstavljanja 2014. prodan u više od 800.000 primjeraka, predstavljanje druge generacije samo na električni pogon je pomalo neočekivano, pa moglo bi se reći i riskantno
Novi Macan dugačak je 4784 mm, širok 1938 mm i visok 1622 mm, međuosovinski razmak od 2893 mm je za 86 milimetara duži u odnosu na od prethodnika. Glavna su svjetla podijeljena u dva dijela: ravna gornja jedinica sa svjetlima za dnevnu vožnju u četiri točke ugrađena je u blatobrane i naglašava širinu vozila. Modul glavnog svjetla s opcijskom matrix LED tehnologijom smješten je nešto niže na prednjem dijelu. Karakteristična Porscheova flyline linija krova čini cjelinu s ravnim stražnjim staklom. U kombinaciji s vratima bez okvira s karakterističnim bočnim letvicama, rezultat je elegantan, sportski dizajn. Snažno izražena ramena stražnjem dijelu daju mišićav izgled. Porsche logotip sada se nalazi na sredini skulpturalne 3D svjetlosne trake.
Zahvaljujući sustavu Porsche Active Aerodynamics (PAA) s aktivnim i pasivnim elementima i koeficijentu otpora od 0,25, novi je Macan jedno od najaerodinamičnijih SUV vozila na tržištu – s pozitivnim učincima na doseg i potrošnju energije. Sustav PAA uključuje prilagodljivi stražnji spojler, aktivne zaklopke za hlađenje na prednjim usisima zraka i fleksibilne poklopce na potpuno zatvorenom podvozju.


VEZANI ČLANCI:

Novi Macan će pri početku prodaje biti dostupan u dvije verzije - Macan 4 i Macan Turbo. Oba dolaze uz pogon na sva četiri kotača, 
Porsche se oslanja isključivo na najnoviju generaciju PSM električnih motora na prednjoj i stražnjoj osovini. Oni postižu visok stupanj učinkovitosti i omogućuju optimalnu ponovljivost izlazne snage. Već i vrijednosti ukazuju na performanse električne vožnje vrhunske klase: u kombinaciji s funkcijom Launch Control, Macan 4 proizvodi do 300 kW (408 KS) overboost snage, dok se Macan Turbo može pohvaliti snagom do 470 kW (639 KS). Maksimalni okretni moment iznosi 650 odnosno 1130 Nm. To jamči izvrsne performanse vožnje. Macan 4 iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu, dok je Macanu Turbo potrebno samo 3,3 sekunde. Dva modela postižu maksimalnu brzinu od 220, odnosno 260 km/h.
Električni motori energiju crpe iz litij-ionske baterije u podvozju bruto kapaciteta od 100 kWh, od čega se do 95 kWh može aktivno upotrebljavati. Visokonaponska baterija središnja je komponenta novorazvijene platforme Premium Platform Electric (PPE) s arhitekturom od 800 V koju Porsche prvi put koristi u novom Macanu. Snaga punjenja istosmjernom strujom je do 270 kW. Baterija se može napuniti od 10 do 80 posto unutar otprilike 21 minute na odgovarajućoj stanici za brzo punjenje.


Kombinirani doseg prema WLTP-u iznosi do 613 km u Macanu 4 i do 591 km u Macanu Turbo. Novi je Macan SUV vozilo orijentirano na performanse s visokom razinom praktičnosti za svakodnevnu upotrebu, visokokvalitetnom opremom i prostranom konfiguracijom. Elektrifikacija je dovela do povećanja prtljažnog prostora u Macanu. Ovisno o modelu i ugrađenoj opremi, kapacitet iza stražnje klupe iznosi do 540 litara (cargo način). Tu je i tzv. „frunk“, drugi prtljažnik ispod prednjeg poklopca, kapaciteta od 84 litre. To je ukupno 127 l više od prethodnika. Ovisno o modelu i ugrađenoj opremi, vozač i suvozač sada sjede do 28 mm niže nego prije, dok putnici straga sjede do 15 mm niže s povećanim prostorom za noge.

Macan je opremljen najnovijom generacijom zaslona i konceptom upravljanja, a može imati tri ekrana i head-up displej. Nova instrumentna ploča zakrivljenog dizajna ima ekran od 12,6 inča, dok je središnji zaslon dijagonale 10,9 inča. Kao i u novom Cayenneu, suvozač također može vidjeti informacije, namještati postavke u infotainment sustavu ili reproducirati videosadržaj u vožnji putem vlastitog dodatnog zaslona od 10,9 inča. Osim toga, Porsche Driver Experience također uključuje head-up zaslon s tehnologijom proširene stvarnosti.


Prvi put, Macan je opremljen opcijskim upravljanjem stražnjom osovinom, s maksimalnim kutom upravljanja od pet stupnjeva. Omogućuje kompaktan krug okretanja od 11,1 metar u gradskom prometu i pri manevriranju, dok istovremeno omogućuje iznimnu stabilnost vožnje pri većim brzinama, vješto potpomognutu dosljednim i preciznim upravljanjem prednje osovine po kojem je marka poznata. Potpuno električni Macan proizvodi se na neto ugljično neutralan način u tvornici Porsche u Leipzigu. Novi modeli prvim će kupcima biti isporučeni tijekom druge polovice godine. Cijene počinju od 91.804 eura za Macan 4 i 124.900 eura za Macan Turbo.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.