Za one koji žele biti drugačiji i izdvojiti se iz mase onih koji voze na hrvatskom, ali i europskom tržištu apsolutno dominantne njemačke luksuzne limuzine, stiže "inteligentno" rješenje iz – Švedske. Volvo je predstavio svoju najveću i najluksuzniju limuzinu E segmenta koja će nakon 17 godina ponovno nositi ime S90, a na tržištu će zamijeniti model S80.
Korak do autonomnog auta
Model S90 je izrađen na modularnoj platformi SPA (Scalable Platform Architecture), na kojoj je razvijen i prije godinu dana lansiran SUV XC90, kao drugi model u cijelosti razvijen od kada su kineski investitori preuzeli švedskog proizvođača. Potencijalni kupci ne trebaju se bojati, jer Volvo i dalje radi vrhunske automobile i predvodnik je u sigurnosti, a u dizajnu slijedi prvoklasnu eleganciju, što vrijedi za vanjski izgled i unutrašnje uređenje.
Upravo takav je i prostrani S90, koji je dužinom gotovo dosegnuo pet metara (496 cm), a čiste linije eksterijera djeluju vrlo dojmljivo. Pročišćen i jednostavan dizajn dominira u luksuzno izrađenoj unutrašnjosti, a - prema tvrdnjama proizvođača - materijali i završna obrada bit će vrhunski, kao i ergonomija. Kokpitom dominiraju Sensus Connect infotainment sustav i digitalna instrumentna ploča.
- S lansiranjem modela XC90 vratili smo se u veliku igru, a sada ćemo to potvrditi s novim modelom S90. To je plod ulaganja od 11 milijardi dolara u proteklih pet godina – rekao je Håkan Samuelsson, predsjednik i izvršni direktor Volvo Car Grupe.
Među sustavima asistencije vozaču posebno se ističe Pilot Assist, napredni poluautonomni sustav upravljanja vozilom koji omogućuje zadržavanje putanje vozila unutar prometne trake kojom se kreće na autocesti, a djeluje pri brzinama do 130 km/h tako što prati linije na cesti i po potrebi automatski ispravlja pravac kretanja automobila laganim korekcijama upravljača. ovost je da radi i bez da slijedi drugi automobil, a u Volvu vjeruju da je to još jedan korak prema autonomnom vozilu.
Drugi poseban sustav je City Safety s detekcijom velikih životinja, koji prepoznaje velike životinje na cesti, poput divljači (jelen, sob) ili konja i to po danu i po noći. Funkcionira tako da prvo upozorava vozača, a potom ako je potrebno automatski koči s ciljem izbjegavanja sudara ili smanjenja njegovih posljedica.
Potrošnja od 1,9 l/100 km
Nudit će se benzinski motor T6 sa 320 KS i 400 Nm okretnog momenta, dizelaš D5 sa 225 KS i 470 Nm, kao i plug-in hibridni pogonski sklop – T8 Twin Engine s okruglih 400 KS. Riječ je o kombinaciji 4-cilindričnog 2-litrenog Drive-E benzinskog motora opremljenog turbopunjačem i kompresorom snage 318 KS i 400 Nm te električnog motora od 82 KS i 240 Nm. Pogon je na sva četiri kotača, za pokretanje prednjih je zadužen benzinac, a za stražnje električni motor. Prvih 100 km prelazi uz potrošnju od 1,9 l/100 km.
To je auto...al za dvije god.izgubis na njemu hlače i gaće.