Svjetska agencija Associated Press objavila je da namjerava koristiti "robote" koji će pisati članke o poslovnim rezultatima kompanija, piše Pointer.
Izvršni urednik AP-a Lou Ferrara napisao je u članku za Q&A da će im program nazvan "Automated Insights" omogućiti da umjesto "300 članaka koje pišu novinari, možemo automatski proizvesti njih 4,400 za kompanije diljem SAD-a svakog kvartala". Uvjerava kako to neće značiti otpuštanje novinara ili slabije praćenje područja biznisa.
Na udaru sport i biznis
Smatra kako će "robotsko" pisanje omogućiti novinarima koji se bave biznisom da se usmjere na pisanje članaka i priča o tome što svi ti brojevi iz poslovnih izvješća znače, prate trendove i pronalaze ekskluzive umjesto da pišu standardne članke o poslovnim izvješćima koje će za njih "odraditi" program.
Posljednjih godina su i neke druge medijske kuće koristile robote za pisanje članaka. Forbes je koristio algoritme za pisanje kratkih priča o kompanijama čije dionice dobro stoje na burzi. Los Angeles Times je također pomoću tehnologije radio hitne izvještaje o potresima i ubojstvima.
Sport i biznis su uobičajene "mete" robotskog izvještavanja. Popsci piše da su oba sektora po prirodi "robotska", jer se svode na izvlačenje brojeva iz izvještaja i njihovo ubacivanje u standardne priče. Jedno manje istraživanje pokazalo je da čitači ne mogu uvijek prepoznati razliku između sportskog članka koji je napisao novinar i onog koji je generirao robot.
>>'Neki mediji naučili su lekciju da ne vjeruju svemu s Twittera'
AP kasni, kod nas je to u upotrebi odavno. Dobro, malo modificirano, ovi nasi prepisuju ili kako bi karamarko rekao kompiliraju.