Sigurno i štedljivo

Odabrano 9 najkreativnijih uradaka u nagradnom natječaju Vozi eko

Foto: PR FOTO
Odabrano 9 najkreativnijih uradaka u nagradnom natječaju Vozi eko
12.10.2016.
u 16:59
Pogledaj originalni članak

Stručni žiri Večernjeg lista je odabrao 9 najkreativnijih uradaka u nagradnom natječaju Vozi eko – sigurno i štedljivo.

U Rijeci 15. listopada 2016. će određenu trasu eko stilom vožnje imati priliku odvoziti najkreativniji polufinalisti:
Damir Jergović
Alenka Malik
Darko Štamf

U Osijeku 22. listopada 2016. će svoje vještine eko vožnje pokazati polufinalisti:
Mate Škaro
Goran Matovina
Luka Gabrić

A u Zagrebu 29. listopada 2016. će za mogućnost odlaska u finalno natjecanje odmjeriti svoje vještine u eko vožnji:
Zoran Pajić
Damir Musec
Mate Duvančić

Natjecatelje polufinaliste će prije samog natjecanja s temeljnim pravilima eko vožnje upoznati certificirani stručnjak iz Ekomobilis tima.

Nakon toga će svi imati priliku odvoziti trasu koju je odredio Ekomobilis tim za svaki od navedenih gradova. Polazišna i završna točka trase u Rijeci je Stanica za tehnički pregled na Kastvu.

O polazišnoj točki u drugim gradovima ćemo polufinaliste obavijestiti naknadno na www.vecernji.hr/vozieko/.

Polufinalist pobjednik je onaj natjecatelj koji trasu svlada uz najmanju potrošnju goriva unutar određenog vremenskog okvira. Ako dva natjecatelja imaju istu potrošnju, pobjednik među polufinalistima je onaj koji prije dođe na cilj.

Polufinalisti će trase svladavati na automobilu Mazda CX-3 Attraction sa benzinskim motorom G120 i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Najzanimljivija činjenica u vezi tog modela, s obzirom na projekt Vozi eko, se odnosi na potrošnju. Prosječna potrošnja u gradu je 7,4 l/100km, izvan grada 4,9, a kombinirana je 5,9 l/100km. Automobil ima 120 KS, najveći okretni moment 204/2800 te ubrzanje 0-100 km/h od 9 sekundi.

Potrošnja goriva će se mjeriti sustavom belgijske kompanije Key Driving Competences koji se putem OBD (OnBoardDiagnostics) porta spaja na računalo vozila i s CAN sabirnice vozila preuzima sve dostupne podatke o vožnji, prebacuje ih na računalo instruktora te ih obrađuje. Podaci koji se preuzimaju su u potpunosti pouzdani jer stižu iz neovisnog izvora (samog vozila) i na isti se način, računalno i nepristrano, obrađuju.

Polufinalisti sretno! Najbolji polufinalisti prelaze u finalno natjecanje koje će se održati u studenom u Zagrebu gdje će voziti eko za vrijedne nagrade. Nagrade možete provjeriti ovdje.

I ne zaboravite na sigurnost drugih sudionika u prometu jer gruba kršenja prometnih pravila kažnjavamo kaznenim decilitrima.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr