PAMETNIJE TRČANJE

Oduševljeni smo: Aplikacija koja spaja tehnologiju, trčanje i putovanja

SightRun
SightRun
08.07.2019.
u 15:15
Pristup najnovijim tehnologijama važan je preduvjet za kvalitetniji i jednostavniji život te stvaranje i razvoj vlastitih poslovanja. Upravo zato, najbolja mreža i brzi internet moraju biti dostupni u svakom kutku Hrvatske, kako bi svi već danas živjeli bolje, uspješnije i kvalitetnije, stvarajući tako bolju budućnost za sebe, a i za društvo u cijelosti.
Pogledaj originalni članak

Kada sam prije godinu dana odlučio opet uložiti dio slobodnog vremena u rekreaciju i poraditi na topljenju lagane škembe koja se počela nakupljati u tridesetima, zaključio sam da se želim više posvetiti trčanju. Par puta sam već do sada imao izlete u razne trkače discipline, i zbilja sam bio zadovoljan kondicijom i mršavljenjem, međutim nekako je uvijek došla zima ili sam se zasitio trčanja i nisam držao kontinuitet. Zato sam odmah odlučio da ovaj put idem trčati drugačije, neću više pratiti tablice i razne savjete profesionalaca, već idem trčati lagano, a rezultati na vagi će se vidjeti sami kao i do sada. Pa možda preživim zimu i neću ljubomorno iz tramvaja gledati druge kako proljeće dočekuju u formi.

Osim obveznog kupovanja preskupih tenisica (jer kao, trkač sam pa mi trebaju dobre tenisice) i količini opreme na kojoj bi mi pozavidjeli manji atletski klubovi, do sada sam se uvijek koncentrirao na jednu ili dvije lokacije na kojoj bi trčao i stalno radio iste rute ili ponavljao krugove. Uglavnom se to svelo na trčanje između mostova na nasipu, krug ili dva po Jarunu i pokoja utrka, ako sam se osjećao dovoljno dobro. Nakon toga bi zamrzio nasip, išla bi mi na živce monotonija južne strane Jaruna i čim bi počele prve kiše meni se ne bi dalo van. Utrke su bile fora, jer su bile meni nepoznat teren pa sam se bacio u traženje aplikacije koja će mi pomoći ubiti monotoniju trčanja.

Sandra Bortek iz SightRuna

U moru toga se čovjek lako pogubi, srećom iskusniji trkači su bili tu da spase stvar. Kako zbog prirode posla često putujem, za vrijeme Weekend media festivala u Rovinju par kolega mi je preporučilo SightRun. Iako je aplikacija namijenjena turistima, što sam teoretski i bio u Rovinju, nastavio sam ju bez problema koristiti kada sam se vratio u Zagreb. Ukratko, radi se o besplatnoj mobilnoj aplikaciji koja djeluje kao audio vodič za vrijeme trčanja. Izaberete lokaciju, stavite slušalice u uši i pratite instrukcije. U Rovinju je to bilo potpuno novo iskustvo, a 11 km preporučene rute je prošlo za čas. Dobro, prošlo je za sat i 10 minuta ali činilo se puno brže. Ta udaljenost, ekvivalent otprilike 2 kruga po Jarunu, mi je pred kraj uglavnom stvarala probleme, dok ovdje nema tog stresa ili razmišljanja koliko još do kraja jer aplikacija cijelo vrijeme daje razne zanimljive informacije o lokaciji i lokalitetima.

Pravi test je bio kada sam se vratio u Zagreb, jer što će mi aplikacija reći o rodnom gradu, a da već ne znam. Naravno da sam bio u krivu. Osjećaj je bio isti kao u Rovinju, na momente sam se uhvatio kako razmišljam o skroz drugim stvarima, a cijelo vrijeme sam trčao. Osim fun facts koje sam prvi puta čuo, aplikacija je preporučila neke nove rute koje danas redovito koristim, a aplikacija svakim danom dodaje nove gradove i rute. Ukratko, bliži se godina dana mog kontinuiranog trčanja, po ružnom vremenu, u drugim gradovima, po raznim rutama. Uz vjerni Gramin Forerunner na ruci, SightRun mi je postao „go to“ aplikacija kada se zaželim novih ruta, pogotovo u nepoznatim gradovima.

A kako je cijela redakcija u međuvremenu postala oduševljena aplikacijom, nazvali smo Sandru Bortek iz SightRuna da nam otkrije malo više o samoj aplikaciji.

1. U moru trkaćih aplikacija, SightRun je jedinstven jer nije fokusiran na trening već na zabavu. Jeste li ju od početka tako zamišljali ili je ideja došla putem?
Na SightRun smo od početka gledali kao na novi turistički proizvod, kao aplikaciju kojoj neće biti primarna svrha pratiti trening trkača već mu omogućiti lakše snalaženje u novome gradu i omogućiti mu da isti tom prilikom i u pozna. Ušli smo u jednu zanimljivu nišu trkača koji putuju, a koji se ni na svojim putovanjima ne odriču omiljene aktivnosti. Upravo na takvim putovanjima trkač ne juri kroz grad, već koristi vrijeme da destinaciju i upozna, a uz aplikaciju ne treba gledati u kartu, unaprijed pripremati rutu ili čitati o znamenitostima na destinaciji. Sve to uz audio navigaciju dobiva od aplikacije.

Ono što je zanimljivo u našoj priči je da smo mi, Ivan, Tamara, Hrvoje i ja, imali samo ideju s kojom smo na našu sreću pobijedili na Startup Factory Zagreb natječaju. Tu smo uz financijska sredstva, dobili i ured i dva mjeseca edukacija i mentorske podrške. I danas nam je Zagrebački inovacijski centar na Zagrebačkom Velesajmu velika podrška i tu nam je naša baza. SightRun iza sebe ima još nekoliko nagrada (Next Incubator Graz, Moj Zaba Start, Pokreni nešto svoje) i takva priznanja nam zaista puno znače jer sredstva koja dobijemo ulažemo u dodatni razvoj.

2. Kako je razvoj tehnologije utjecao na razvoj SightRuna?
Bez tehnologije nema aplikacija, a SightRun je mobilna aplikacija koja je trenutno dostupna na Google Playu i App Storeu. Ono što nam je u početku predstavljalo izazov danas funkcionira besprijekorno. Tu prije svega mislim na GPS sustav samog mobilnog uređaja koji je na starijim modelima bio lošiji, a kako su izlazili novi mobiteli s poboljšanim sustavima, vidljivo je da je i GPS sustav s time napredovao. Naš aplikacija koristi GPS sustav mobilnog uređaja kako bi se na određenoj lokaciji aktivirali zadani audio zapisi. Usudila bih se reći da to sada radi besprijekorno, ali s GPS nikad ne znate. Upravo GPS omogućuje da nije bitna brzina kretanja korisnika aplikacija te on ne mora nužno trčati, već može i hodati uz aplikaciju. Nova verzija aplikacije na kojoj trenutno radimo trebala bi se bazirati i na machine learningu te koristiti text-to-speech tehnologiju koja bi trebala biti najsličnija ljudskome glasu koji trenutno koristimo za naše ture. Još tražimo najbolje rješenje, ali sigurna sam da će se i to s vremenom posložiti.

3. Živimo u tehnološki uzbudljivom vremenu gdje digitalizacija i tehnologija mijenjaju način na koji živimo i poslujemo. Jesu li gradovi i lokalne zajednice prepoznale SightRun kao korak dalje u predstavljanju svoje turističke ponude?
Drago mi je da mogu reći da su gradovi i lokalne zajednice prepoznale SightRun aplikaciju kao inovativan turistički proizvod koji mogu ponuditi svojim gostima. I nisu tu samo gradovi kojima je naš proizvod interesantan, već i hoteli koji imaju direktnu komunikaciju sa svojim gostima i koji uz svoju dosadašnju uslugu gostima mogu ponuditi i SightRun turu koja počinje upravo ispred vrata njihovog hotela. Naš proizvod mogu koristiti i kampovi, konferencije, a primjenjiv je i na unaprijed definiranim rutama koje osim trkača mogu koristiti i hodači, biciklisti…

U posljednjih godinu i pol ostvarili smo brojne suradnje kroz koje zajedno s partnerima stvaramo i promoviramo Runner Friendly destinacije. Trenutno smo fokusirani na promociju Hrvatske iako smo ostvarili suradnje i u Grazu, Munchenu te smo imali priliku predstaviti SightRun aplikaciju u Reykjaviku na Islandu pred brojnim predstavnicima europskih metropola uz podršku Turističke zajednice grada Opatije.

Dobili smo i podršku Hrvatske turističke zajednice

4. Kako izgleda proces ubacivanja nove destinacije u ponudu?
Kreiranje ture dolazi nakon što prođemo s partnerom njegove želje i očekivanja od ture (gdje će ona prolaziti, koje informacije će pružiti, koliko duga će tura biti, koliko će biti tura…) Prema dosadašnjem iskustvu mi ćemo njihove prijedloge nastojati uvažiti i ubaciti u turu, složiti najbolju trasu za samog trkača, a da pritom pokušamo obuhvatiti što više lokalnih atrakcija ili ako ih i nema složiti priču koja će trkača tijekom trčanja približiti samoj destinaciji. Imamo sad već toliko iskustva da znamo što je dobro za kreiranje dobre ture i korisničkog doživljaja.

Iako redovito informiramo potencijalne partnere o našem proizvodu, potičemo ih i da nam se samoinicijativno jave kako bismo im dali sve važne informacije.

I ono što je našim partnerima zapravo bitno - mi odrađujemo sav posao - od kreiranja tura, tekstova, snimanja sadržaja, testiranja, održavamo aplikaciju te kroz naše marketinške kanale radimo i promociju kako bismo što bolje predstavili svaku destinaciju iz aplikacije. U konačnici, trkači su jako dobri potrošači pa svaka preporuka gdje dobro pojesti, što vidjeti ili na koju destinaciju se sljedeću uputiti je uvijek dobrodošla.

5. Koji su daljnji planovi za SightRun?
Kao pravi startup mnogo toga testiramo i kroz to dobivamo brojne odgovore koji nam pomažu da odlučimo u kojem smjeru će ići daljnji razvoj. Slijedom takvih testiranja dodali smo mogućnost da trkač napravi svoju glazbenu listu koja će se vrtjeti u pozadini dok ne dobiva informacije od aplikacije. Trenutno radimo na inovaciji koja bi nam omogućila da aplikaciju puno brže i efikasnije skaliramo, a korisniku će omogućiti da započne turu s bilo koje lokacije, odnosno s one na kojoj se nalazi. Uz to bi korisnik sam mogao birati koju dužinu ture želi te ne bi bio ograničen brojem tura iz aplikacije. Kako se razvijaju nove tehnologije i mi razmišljamo kako ih iskoristiti, a pametne narukvice i satovi uz neizostavne bluetooth slušalice sigurno su na našem razvojnom putu. Na prvom mjestu nam je svakako korisnik.

Za više inspirativnih priča iz svijeta boljih mogućnosti posjetite https://izsvijetaboljihmogucnosti.t.ht.hr

Sadržaj omogućio Hrvatski Telekom.

Pogledajte na vecernji.hr