Senzori, kamere i radari već su i u najmanjoj klasi automobila gotovo svih marki, no ipak nas svako malo neki od proizvođača iznenadi sustavom na kojem radi. Opel je, naime, objavio da razvija novu generaciju prilagodljivih prednjih svjetala koja bi trebala osvjetljavati onaj dio ceste ili okoline koji vozač u tom trenutku gleda.
Kako navodi ovaj njemački proizvođač, sustav koristi kameru s perifernim infracrvenim senzorima i centralne foto-diode kako bi noću skenirao vozačeve oči više od 50 puta u sekundi. Dobivene informacije potom koristi da odredi gdje vozač gleda, pa sustav vertikalno i horizontalno prilagođava svjetla. Razvijajući ovaj sustav, Opelovi su inženjeri morali premostiti čovjekovu sklonost da pogledom 'skače' s jedne točke na drugu, kako svjetla automobila ne bi jednakim intenzitetom skakutala pred vozilom. Stoga su razvili sofisticirani algoritam odgode, zahvaljujući kojem je prijelaz svjetlosnog snopa s jedne točke na drugu puno suptilniji od brzine ljudskog oka.
- Na konceptu prilagođavanja smjera i intenziteta svjetlosnog sklopa onome što vozač gleda radimo oko dvije godine - rekao je Opelov direktor za tehnologiju osvjetljavanja, Ingolf Schneider.
Unatoč tome, nova svjetlosna tehnologija još je daleko od ugradnje u serijske modele. Prije svjetala koja prate pokret vozačeva oka Opelovi će modeli dobiti LED matrix svjetla, koja su upravo u fazi završnih testiranja. Ona će u ponudu biti uvedena za 18 mjeseci, a bolje osvjetljenje moći će zahvaliti kameri koja detektira vozilo iz suprotnog smjera, pa sustav individualno deaktivira pojedine diode kako vozač iz suprotnog smjera ne bi bio zaslijepljen.
>> Najnoviji sustavi nesreću mogu spriječiti ili barem ublažiti
>> Život putnika u trećem redu sjedala ovisi i o opremi automobila
opasna glupost, pa vozači stalno zurkaju okolo malo lijevo malo desno,u retrovizor,suvozača što če reč da če 30% vremena svjetlo vrludat okolo umjesto ravno i zunjivat vozače iz suprotnog smjera .. to je jedino moguće ako vozač fiksira glevu za sjedalo :P :P :P