Ovaj tjedan medijima se proširila vijest da je Microsoft u partnerstvu sa stranicom Machinima plaćao korisnicima YouTubea da promoviraju njihovu konzolu Xbox One. Međutim, ispostavlja se da Microsoft nije jedini koji je na taj način pokušao promovirati svoje proizvode.
Kako piše The Verge, poznati proizvođač igrica Electronic Arts ima čitav program u sklopu kojeg plaća obožavatelje na YouTubeu da promoviraju naslove kao što su Battlefield 4 i Need for Speed: Rivals.
Program se zove Ronku, a EA gamerima navodno plaća 10 dolara za tisuću pogleda, što je dosta više od Microsoftovih 3 dolara po tisuću pogleda. Prema dokumentima objavljenima na forumu NeoGAF, autori videa na YouTubeu morali su slijediti točno određene upute za promoviranje igara.
U čemu je zapravo problem? Nema ničeg lošeg u plaćenom oglašavanju, no američka Federalna trgovinska komisija (FTC) od promotora traži da jasno i glasno svojoj publici kažu da rade za određenu tvrtku. Prema dokumentima s NeoGAF-a, EA je od svojih plaćenika izričito tražio upravo suprotno - da svi detalji vezani uz dogovore ostanu tajni.
Međutim, glasnogovornik tvrtke poslije je potvrdio postojanje programa Ronku, tvrdeći ipak da program od sudionika zahtjeva poštovanje uputa FTC-a te naglašavanje sponzoriranih sadržaja.