KLJUČ NJIHOVOG USPJEHA

Otkrili poslovne tajne: Kineski internetski divovi regulatoru omogućili uvid u algoritme

Foto: Fabian Sommer/DPA
Aplikacije
Foto: XINHUA/XINHUA
U.S.-LOS ANGELES-CULVER CITY-TIKTOK-LAWSUIT
Foto: FLORENCE LO/REUTERS
FILE PHOTO: The logo of TikTok's parent company ByteDance is seen at the Zhongguancun National Innovation Demonstration Zone Exhibition Center in Beijing
16.08.2022.
u 14:03
Taobaov algoritam "preporučuje korisnicima proizvode ili usluge na temelju njihovog digitalnog otiska i podataka o pretraživanju", stoji u dokumentu
Pogledaj originalni članak

Skupina kineskih digitalnih divova, uključujući Alibabu, Tencent i ByteDance, vlasnika TikToka, dostavila je regulatoru uvid u algoritme, koji društvene mreže obično smatraju poslovnom tajnom budući da su ključne za njihov uspjeh.

Algoritmi određuju što korisnici vide na društvenim mrežama i kojim redoslijedom i kompanije ih strogo čuvaju. Američki tehnološki divovi Meta i Alphabet uspjeli su im osigurati status poslovne tajne, napominje BBC.

Kineska uprava za kibernetički prostor (CAC) objavila je listu s opisima 30 algoritama i planira je ubuduće redovno objavljivati kako bi suzbila zloupotrebu podataka, stoji u priopćenju.

Na popisu su i algoritmi kompanije za digitalnu trgovinu Taobao, čiji je vlasnik Alibaba.

Taobaov algoritam "preporučuje korisnicima proizvode ili usluge na temelju njihovog digitalnog otiska i podataka o pretraživanju", stoji u dokumentu.

ByteDanceov algoritam za Douyin, kinesku verziju TikToka, navodni mjeri interese korisnika na temelju klikova, komentara i lajkova.

ByteDance u utorak nije želio komentirati objavu algoritama, a Alibaba i Tencent nisu odmah odgovorili na upit BBC-ja da je komentiraju. 

Kina je usvojila nove propise za algoritme u ožujku, prema kojima korisnici mogu odbiti takvo praćenje aktivnosti, a kompanije moraju registrirati algoritme pri CAC-u ako mogu utjecati na javno mnijenje ili mobilizirati društvo, podsjeća BBC.

VIDEO Tijekom spavanja mobitel držite pokraj kreveta? Evo zašto to ne biste trebali raditi

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.