Toyota Mirai

Ovo je prvi auto na vodik koji će voziti hrvatskim cestama: Puni se za samo 3 minute

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje projekta Croatia Mirai Challenge
16.09.2019.
u 17:41
Toyota Mirai, ovisno o državi i državnim subvencijama koje te zemlje nude, stoji od 50.000 do 70.000 američkih dolara, odnosno u Europi do 75.000 eura
Pogledaj originalni članak

Prvi komercijalni serijski automobil na vodik Toyota Mirai, auto koji koristi potpuno čisto gorivo i kod kojeg nema emisije ugljičnog dioksida i ostalih štetnih plinova, predstavljen je u ponedjeljak ispred zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogradnje.  

Predstavljanje je dio projekta "Croatia Mirai Challenge", pripremanog desetak mjeseci, s ciljem da prvi put jedan automobil na vodik vozi hrvatskim cestama, konkretno na ruti od Zagreba do Bruxellesa, odnosno ruti na kojoj su instalirane punionice vodika. 

Voditeljica Laboratorija za energetska postrojenja Fakulteta strojarstva i brodogradnje Ankica Kovač najavila je da u srijedu, 18. rujna, počinje projekt "Croatia Mirai Challenge", kojem je glavni cilj promocija automobila na vodik, a želi se upozoriti i na potrebu da se i u Hrvatskoj instaliraju punionice vodika. 

"Kod nas nema vodikovih punionica za automobile, nemamo infrastrukturu za prihvat takvih vozila. Ovim projektom želimo probuditi svijest o važnosti uvođenja vodika u hrvatsku energetsku strategiju, a za početak bi nam bila dovoljna jedna punionica vodika. Europske i svjetske zemlje imaju razvijenu infrastrukturu za punjenje takvih vozila, imaju, naravno, automobile na vodik i pretpostavljam da bi turisti željeli doći i kod nas takvim automobilima. No mi, ponavljam, nemamo punionica za njih", rekla je Kovač. 

Radi se, inače, o potpuno čistoj tehnologiji, proces proizvodnje i korištenja vodika potpuno je bez ikakvih štetnih emisija, naravno i emisija CO2 (jedini nusprodukti su voda i toplina), dok auto, ovisno o državi i državnim subvencijama koje te zemlje nude, stoji od 50.000 do 70.000 američkih dolara, odnosno u Europi do 75.000 eura. Vrijeme punjenja Miraia je tri minute, a autonomija 500 kilometara. U većini zemalja gdje takva vozila već prometuju prve je tri godine punjenje vodika besplatno. 

Direktor Toyote Croatia Krešimir Bago istaknuo je da je Kina, najveće automobilsko tržište na svijetu, od ove godine potaknula razvoj infrastrukture u tom smjeru, kao i da je Hrvatskoj pravi trenutak za uvođenje vodikovih tehnologija. No, s druge strane, kazao je, kod nas je, prema aktualnim projekcijama, očekivano korištenje tehnologije kakvu predstavlja Mirai tek 2030. godina.

Pročelnica zagrebačkog Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu Mirka Jozić naglasila je da je Ina pokazala interes za gradnjom takve infrastrukture. Grad će financijski i na svaki drugi način podržati svaki projekt punionice na vodik, najavila je Jozić. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 34

Avatar American_ninja
American_ninja
22:15 16.09.2019.

kupiš stan za taj novac

RE
rennes
08:51 17.09.2019.

Mislim da je jedna recentna njemačka studija o vrstama energenata u odnosu na štetnost po okoliš upravo ulazala na vodik kao ekološki najprihvatljivije rješenje. Električni automobili koliko god ne zagađuju izravno zrak, u istoj su studiji utvrđeni kao zagađivači, koji doprinose velikom onečišćenju zato što je proces proizvodnje baterija izrazito prljav odnosno neekološki i štetan za okoliš u smislu povećanja globalnog zatopljenja! A o tome se ne govori baš mnogo! Ideja za aute na vodik je, ako se ne varam, stara, al se čini dosta dobra. Jedino ostaje problem poprilično visoke cijene takvih auta, koji dugo neće biti dostupni prosječnom kupcu, a tu je i visoka cijena goriva!

HA
Harman
12:10 17.09.2019.

Za 75.000 € kupim DVA kvalitetna auta VISE SREDNJE klase, nek si macku o rep objese tu vodikovu preskupu igracku!