Kraj puta

Ovog tjedna ključna odluka - hoće li Nijemci zabraniti dizelaše?

Foto: Maurizio Gambarini/DPA/Pixsell
Ovog tjedna ključna odluka - hoće li Nijemci zabraniti dizelaše?
20.02.2018.
u 13:13
Stručnjak za automobilsku industriju iz istraživačkog centra CAR Ferdinand Dudenhöffer smatra da su zabrane prometa za sve automobile s dizelskim motorom koji ne pripadaju zadnjoj generaciji neizbježne
Pogledaj originalni članak

Upravni sud u Leipzigu donosi ovaj tjedan odluku o mogućnosti zabrane prometa vozilima s dizelskim motorima, koja bi mogla rezultirati zabranom prometa za oko 15 milijuna dizel automobila u većini njemačkih gradova.

U četvrtak se odlučuje o gradovima Stuttgart i Düsseldorf, u kojima udruga Njemačka pomoć okolišu (DUH) želi postići zabranu prometa vozilima s dizelskim motorima koji su glavni uzročnici visoke koncentracije dušikovih oksida u ovim gradovima, ali će se odluka primjenjivati i u ostalim pogođenim gradovima.

Lokalni sudovi su u oba slučaja djelomice presudili u korist DUH-a, ali gradovi pred Upravnim sudom žele razjasniti pravnu utemeljenost eventualne zabrane prometa.

Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:

Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit
Foto: Reuters/PIXSELL
NAIAS Detroit

Ministar prometa savezne pokrajine Baden-Württemberg Winfried Hermann (Zeleni) je za agenciju AFP objasnio kako se radi o kompetencijama jer nije jasno na koji način jedna savezna pokrajina mora reagirati u slučaju prekomjernog zagađenja zraka u gradovima.

„Nije jasno može li ona uvesti zabranu ili mora uvesti zabranu prometovanja za dizel automobile“, objašnjava Hermann situaciju u kojoj ako sud odluči da gradovi mogu uvesti zabranu nije do kraja jasno što to znači za pokrajine.

Stručnjak za automobilsku industriju iz istraživačkog centra CAR Ferdinand Dudenhöffer smatra da su zabrane prometa za sve automobile s dizelskim motorom koji ne pripadaju zadnjoj generaciji neizbježne.

„Sve drugo bi značilo jasno kršenje temeljnog prava građana na zdrave životne uvjete“, rekao je Dudenhöffer.

Promatrači ocjenjuju da politika neće dopustiti zabranu prometa jer bi to u velikoj mjeri pogodilo ne samo građane, nego i mnoge manje i srednje poduzetnike čiji vozni park se isključivo sastoji od vozila s dizelskim motorima.

U slučaju da sud u Leipzigu odobri zabrane moguć je i jači pritisak na automobilsku industriju za tehničkim promjenama na starijim „dizelašima“, što je industrija zbog ogromnih troškova dosad odbijala.

Na susretima političara i predstavnika automobilske industrije prošle godine je odlučeno da industrija preuzme troškove promjene softvera u pojedinim automobilima. Isto tako su planirane veće investicije u javni prijevoz. Organizacije za zaštitu okoliša su vladi na čelu s Angelom Merkel dosad predbacivali da previše izlazi u susret predstavnicima automobilske industrije, jednom od najvećih poslodavaca u zemlji. 

Kao jedno od rješenja za zagađen zrak u njemačkim gradovima raspravlja se i o mogućnosti uvođenja besplatnog javnog prijevoza, što su gradovi odbacili zbog visokih troškova.

Pogledajte i galeriju 10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Foto: dave_7/Wikimedia Commons
Yugo
Foto: Charles01/Wikimedia Commons
Yugo
Foto: Filip Brala/PIXSELL
Yugo
Foto: STR - 5123/PIXSELL
Yugo
Foto: STR - 5123/PIXSELL
Yugo
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Yugo
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Yugo
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Yugo
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Yugo
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Yugo
Foto: Xm2500/Wikimedia Commons
Yugo - Innocenti Koral

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

BU
BubyZG
20:14 20.02.2018.

Diesel motor zagađuje više, zbog toga što može trošiti manje kvalitetno gorivo i ono što mu je bila prednost ( jeftinije, ali LOŠIJE gorivo ) će ga koštati glave. Prljavije gorivo NE može izgarati bez veće količine "otpada". To pak znači da treba iz korijena promijeniti rafinerijske postupke i proizvesti čišće gorivo i problemi će nestati, ali to će koštati i takvo će gorivo biti skuplje.

TR
tracy
14:02 20.02.2018.

tko je malo normalan mora znati da je benzinski motor jednako stetan kao dizelski po broju finih cestica, ovo je samo grupna histerija koju zeleni u njemackoj pokusavaju etablirati.

AA
aabbcc
18:34 21.02.2018.

Zasto zabrana kada ih mogu prestati proizvoditi i sami ce nestati za 10 god.