BRZI I ŠTEDLJIVI

Pariz Auto Show potvrdio je trend proizvodnje snažnih automobila koji malo troše

Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz
Foto: Reuters/PIXSELL
Pariz
07.10.2014.
u 14:34
Svi važni proizvođači automobila na salonu su izložili vrhunac svog stvaralaštva
Pogledaj originalni članak

Voziti štedljivo i što manje zagađivati okoliš, a pritom se ne odreći vozačkog užitka moto je najmodernijih automobila koji su se premijerno pojavili na Salonu automobila u Parizu. Primjerice, zasad još konceptni Lamborghini Asterion, koji je prije salona bio strogo čuvana tajna, prvi je hibridni Lambo s kombinacijom 5,2-litrenog V10 benzinskog motora sa 610 KS i tri elektromotora te ukupno razvija 910 konja. Ali, prosječno na 100 km troši kao običan gradski dizelaš, tek 4,2 litre. A pritom i dalje bruji kao i svaki Lamborghini, budući da je ispod ‘haube’ atmosferski V10 motor.

Sada i hibridni Passat

Novi je VW Passat dobio plug-in hibridno GTE izdanje (struja se puni preko utičnice) s ukupno 218 KS i 400 Nm okretnog momenta i potrošnjom od samo 2,0 l/100 km i 13 kWh struje na 100 km. Bit će dostupan u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi. Veliki Porscheov SUV Cayenne dobio je, pak, sportsko S E-hybrid plug-in izdanje sa 416 KS i potrošnjom od 3,4 l/100 km.

Japanski Mitsubishi jedan je od prvih proizvođača koji je serijski ponudio električno vozilo, a sada je pokazao konceptni hibridni plug-in SUV Outlander Concept-S sa 4x4 pogonom. Prednje kotače pokreće četverocilindarski 2,0 MIVEC benzinski motor sa 95 KS u kombinaciji s elektromotorom snage 82 KS i 137 Nm, dok je za pogon stražnjih kotača zadužen elektromotor iste snage, ali sa 195 Nm. Potrošnja je samo 1,64 l/100 km.

Toyotina hibridna gama

Volvo je kao top model u svojoj ponudi za novi veliki SUV XC90 istaknuo benzinsko-električni plug-in hibrid s okruglih 400 KS, koji na 100 km troši samo 2,6 l/100 km.

Francuska PSA grupacija predstavila je dva koncepta s potrošnjom od samo 2 l/100 km. Citroenov C4 Cactus Airflow 2L i Peugeotov 208 HYbrid Air 2L pokreće hibridni pogon koji koristi klasičan motor (1,2 PureTech sa 82 KS) i sustav s komprimiranim zrakom. Projekt je to koji PSA razvija u suradnji s drugim francuskim proizvođačima auto opreme, poput Michelina i Valea, a plan je do 2020. godine napraviti takav serijski automobil.

Ipak, pionir u proizvodnji hibrida je Toyota, koja ima cijelu gamu elektro-benzinskih auta, a u Parizu je pod značkom svog luksuznog brenda Lexusa predstavila novi kompaktni SUV NX, koji, dakako, dolazi i u hibridnom izdanju sa 197 KS. Prosječno troši 5,2 l/100 km. Za razliku od njemačkih hibrida, Toyota vrhunski radi praktičnije hibride koji se ne trebaju puniti na utičnicu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

CR
crozac
21:50 07.10.2014.

Fantasticno Nude aute ljudima za preko 70000 kn koji su jako stedljivi Moze samo stedit onaj koji ima....