VEČERNJAKOVA ETAPA IZDRŽLJIVOSTI Francuska limuzina nakon četvrte etape

Peugeot 607: Ide k'o lud, ali tako ne koči

Foto: import
Peugeot 607: Ide k'o lud, ali tako ne koči
05.03.2007.
u 13:05
Pogledaj originalni članak

Polako, ali sigurno nastavlja se put Peugeotom 607 prema 100-tisućitom kilometru, na što smo se obvezali tijekom proteklog ljeta. Iako ova zima nije nimalo slična dosadašnjima, možemo reći kako je testna 607-ica malo šteđena, odnosno lagano se uspavala u zimski san te smo do sada prevalili 40 tisuća kilometara, a vjerujemo kako ćemo u sljedećem razdoblju nadoknaditi izgubljeno.

S obzirom na to da je model 607 već dulje na tržištu, glavni razlog zbog kojega smo ga podvrgli tako snažnom testiranju, njegov je pokretački agregat. Riječ je o snažnom 6-cilindarskom V6 HDi agregatu. Dizelski motor nastao je u suradnji PSA Peugeot Citroën grupacije s tvrtkom Ford Motor Company, kod kojih je počelo i prvo ugrađivanje u Jaguarove modele. Iz obujma 2721 prostornih centimetara kod modela 607 agregat nudi maksimalnu snagu od 204 konja, a najveći je okretni moment 440 Nm.

Uz taj agregat dolazi automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, koji bi možda mogao biti i mrvicu brži, ali nećemo sada pretjerivati jer smo uvjereni da će prosječan vozač biti zadovoljan. Prema službenim podacima samo 8,7 sekundi potrebno je testnom primjerku do brzine od stotinu kilometara na sat, a odlično nabiranje na brzinomjeru nastavlja se dosta daleko. Maksimalna brzina koju nam je 607 pokazao nešto je viša od 230 km/h, a za svaku je pohvalu potrošnja.

Tako smo za posljednjih 10 tisuća kilometara potrošili 981,38 litara, što je stotinjak litara više nego u prijašnjem razdoblju. Razlog tome mnogo je gradske vožnje te vožnja na kratkim relacijama kada se automobil ne stigne niti dobro ugrijati do dolaska na cilj. Nasuprot odličnoj startnosti prigovor možemo dati kvaliteti kočnica.

Koče dosta dobro, ali kvaliteta diskova ili pak pločica nije baš na zadovoljavajućoj razini pa se oštećuju diskovi, a time se smanjuje i djelotvornost kočenja. Svjesni smo da se zbog snažnog agregata i velikih brzina navedni dijelovi brže i jače troše, ali njihovu bi kvalitetu trebalo i prilagoditi tome.

Još jedan prigovor kvaliteti ide na račun sjedala, i to suvozačkog. Sjedio netko na njemu ili ne, tijekom vožnje ono škripucka te time stvarno živcira. Nije to neki veliki nedostatak, ali treba imati na umu da je riječ o automobilu vrijednom 368 tisuća kuna, a i dulje je nalazi na tržištu pa bi nedostaci poput ovih ipak trebali biti ispravljeni.


Tehnički podaci

Motor: turbodizelski, common rail
Obujam: 2721 ccm
Snaga: 204 KS (pri 4000 okretaja)
Moment: 440 Nm (pri 1900 okretaja)
0-100 km/h: 8,7 sek
Maks. brzina: 230 km/h
Pros. potrošnja: 8,4 l/100 km
Dimenzije (d/š/v): 490,2/183,5/144,2 cm
Međuos. razmak: 280 cm
Prtljažnik: 468 l

CIJENA do registracije
Gotovina: 368.000 kn
Kredit: 7331 kn (x 60)


Ivoire oprema

Najbogatiji paket opreme, među ostalim, ima bež unutrašnjost i sjedala presvučena kožom, u istoj boji, automatske prednje brisače i automatsko paljenje farova, osam zračnih jastuka, sustav “follow me home”, daljinsko otvaranje prtljažnika, automatski dvozonski klimatizacijski uređaj, radio CD MP3. Zatim je tu ergonomski paket koji sadrži vozačevo sjedalo i retrovizore s memorijom, el. pokretano sjenilo za sunce straga, unutrašnje elektrokromatsko ogledalo, vanjske retrovizore koji prate vožnju unatrag, a vozilo ima i xenon svjetla sa sustavom za pranje, CD izmjenjivač, JBL audiosustav, park senzore, alarm, 17-colne aluminijske naplatke...

Pogledajte na vecernji.hr