TESTIRALI SMO Domaću brodicu

Picaro 20: Za obiteljske i ribarske gušte

Foto: import
Picaro 20: Za obiteljske i ribarske gušte
14.05.2007.
u 15:13
Pogledaj originalni članak

Testiranje Picara 20 u Novalji gotovo da je nalikovalo testiranju nepromočivosti nautičkih odijela. Naime, iako je toga dana u Zagrebu bila “katastrofa od vremena”, dok smo putovali do Paga ondje je bilo mirno, južina, ali bez kiše, pa smo se nadali da će tako i ostati. A zatim se nebo otvorilo. Nakraju se to pokazalo dobrim.

Naime, isprobali smo kako bi se plovilo ponašalo da se u takvoj situaciji zateknu oni koji ne uspiju umaknuti pred nevremenom, primjerice iz ribolova. Iako je lijevalo kao iz kabla, i unatoč valovima od juga, Picaro je dokazao da je jači od nevremena, brza i stabilna brodica koja u zavoje ulazi sigurno, ne proklizuje. Od kiše se nije moglo ni gledati, a kamoli fotografirati, pa objavljujemo fotografije nastale za lijepa vremena.

Picaro 20, koji je svjetsku premijeru imao na lanjskom splitskom sajmu, konstruirao je Luciano Beg, konstruktor i vlasnik Marservira iz istarskog Kaštelira. Službeni mu je distributer zagrebački Alex moto, koji nas je i pozvao na probnu vožnju.

Postoje dvije verzije, Picaro 20 SD i WA, koju smo isprobali, a osnovna je razlika što WA ima pod pramcem kabinicu s ležajem za dvoje, u koju se ulazi kroz vratašca od pleksiglasa s poklopcem. Proizvođač kaže da su moguće različite verzije, ovisno o namjeni plovila. Naime, naručitelji iz Crne Gore za big fishing tražili su u kokpitu ugradnju velikog hladionika, moguće je ugraditi i kemijski WC,...

Brodica djeluje moderno, iako mu je pramčani dio tradicionalnog izgleda, s lako povijenom ogradom prema krmi. Krmena je platformica obložena tikovinom, i vrlo korisan prostor.

Uz upravljačko su mjesto dva sjedala koja se mogu okrenuti i prema krmi, a na instrumentnoj ploči pokazivači broja okretaja motora, brzine, količine goriva. Ovo je varijanta za obiteljske izlete pa je cijeli pramčani dio veliko tapecirano sunčalište. Ribarima, pak, pramac služi kao radni prostor, za izvlačenje mreža, pa se ne tapecira. Na pramčanom je mostiću i sidro. Kad se hoda po brodu, ne reagira na promjene težine.

U krmi je spremište za Mercruiser 3 motor od 135 KS, i u toj ekonomičnoj postavi, vozeći do 35 milja, troši 11-13 litara na sat. Maksimalno postiže 45 čvorova, pri 5000 okretaja motora, i tada troši 18 l/h, a zbog gaza od samo pola metra može pristati svuda. Sa svake su strane krme dva spremišta koja mogu biti i protočna komora za živu ješku ili hlađena komora, ovisno o namjeni brodice.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr