Streaming.hr

Počeli od nule i probili se do klijenata poput MMF-a, UN-a i Coca-Cole

Foto: Promo
Streaming.hr
Foto: Promo
Streaming.hr
Foto: Promo
Streaming.hr
Foto: Promo
Streaming.hr
06.09.2017.
u 09:09
Prvi hrvatski stream provider našao recept kako biti tražen diljem svijeta, a pritom sav posao voditi iz Hrvatske
Pogledaj originalni članak

Ne zovu baš svaki dan hrvatsku tvrtku da odradi posao u Argentini ili Brazilu, a pogotovo ne zato da joj se povjeri produciranje dokumentarnog videa u Londonu, rame uz rame s producenticom BBC-ja, koji potom biva projiciran na 40 metarskom platnu u Madridu.

Isto tako, u Dubaiju se za višemilijunski projekt, vjerujte nam, ne angažira baš bilo koga. Ovim riječima poslovne dosege servisa Streaming.hr, prvog hrvatskog stream providera ocrtava njegov osnivač Karlo Dževerlija. Danas je, kaže, Streaming.hr postao zaštitni znak tvrtke Super Digital, d.o.o., specijalizirane za videoprodukciju i prijenose uživo na internetske medije i TV. Usluga je, objašnjava, namijenjena klijentima koji cijene kvalitetu i traže uslugu po principu”ključ u ruke”. No, priznaje, do današnjeg renomea od 2007., kada su osnovani, prošao je ne baš uvijek lagan poslovni put.

“Prisjetim li se faze kad sam kretao u ovu poslovnu ludost, a upravo je bila ludost pokušati razviti posao na prijenosu videa te 2007. s presporim internetom, i moram li izabrati samo ključne elemente za razvoj biznisa, izdvojio bih – kontinuiranu požrtvovnost. Godinama je to značilo muku, gotovo na dnevnoj bazi krv, znoj i škrgut zuba. Potom efikasnost, odnosno neprekidno nastojanje da u što kraćem razdoblju s timom proizvedem što je više moguće koristi. Broj jedan možda bi bila individualna disciplina, napori koje sam zajedno s dijelom tima uložio da se uvijek držimo plana. Da se, umjesto udobne fotelje, izađe iz zone komfora i baš svaki put obavi onaj trpki posao koji mnogi izbjegnu”, slikovit je Dževerlija koji uvjerava da se mnogo više pamti količina muke, a ne genijalnost ideje.

Foto: Promo
Streaming.hr

“Nismo odustajali ni zbog rada na više od 50°C, ni nakon nespavanja od 40+ sati, ni nakon niza mučnih odbijenica i poraza, često zbog nimalo tržišnih razloga. Primjerice, zbog našeg apolitičkog određenja. Treba imati mnogo volje pokušati sve isto i sve ponovno, nakon što smo mjesec dana pripremali natječaj koji smo službeno bili i dobili, i za koji smo već bukirali put. Samo da bi potom natječaj bio – poništen. Ili natjerati se na višednevna putovanja u mjesta za koje zna samo Google maps, gdje je svako zaustavljanje rizik, a prometnice takve da uz njih stoje do tada nikad viđeni znakovi za ograničenje brzine na 10 km/h. Ima toga – moglo bi se, da je vremena, napisati knjigu”, kaže naš sugovornik.

Prvi veliki projekt izborio je, priča nam, tako što jednog stranog partnera, s njemačkog govornog područja, “iz zuba nije puštao” valjda sedam mjeseci. Kad je taj partner napokon odlučio vidjeti što Streaming.hr može, dobili su taj svima važni, prvi veći posao.

“On nas je digao s razine početnika koji su tragali za bilo kakvim plaćenim poslom. Isti klijent i danas je s nama, a u međuvremenu priključili su mu se brendovi poput Međunarodnog monetarnog fonda, Transparency Internationala, UN-a, Coca-Cole. I mnogi drugi. U međuvremenu bili smo angažirani u Argentini, Brazilu, Dubaiju, diljem Europe, uzduž i poprijeko, od Britanije, Španjolske i Belgije, do Turske i Portugala”, otkriva Dževerlija.

Kao jednu od temeljnih okosnica poslovanja svoje tvrtke navodi činjenicu da je našao recept kako biti tražen diljem svijeta, a pritom sav posao voditi iz Hrvatske.

“Kad nas pitaju zašto i vi ne odete iz Hrvatske, odgovaram da već ionako imamo debelu kožu na uvjete poslovanja u Hrvatskoj, koji doista, otkrit ću sad toplu vodu, nisu najpoticajniji na svijetu. Ovdje smo već ispekli zanat: junaku koji preživi u borbi s nemani zvanom hrvatsko tržište, poslovanje u Europi vjerojatno ne može priuštiti veći, teži izazov”, objašnjava osnivač ovog video providera. Srećom, dodaje, ne utječu samo negativni elementi na njihovu motiviranost, poput prevelikih državnih nameta ili politike upletene u posao.

“Na drugu stranu vage pošteno je staviti sve neloše aspekte poslovanja u Hrvatskoj. I njih svakako ima. Također ubrajamo i one ne nužno poslovne elemente, sve one dobre strane koje život u RH nosi. Sve dok je vaga u, hajde, kolikoj-tolikoj ravnoteži, ured ne planiramo izmještati iz Hrvatske.”

Izazova, naravno, ne manjka. Jedan od najnapetijih Streaming.hr uspješno je prošao prošle godine. Situaciju je, otkriva Dževerlija, proizveo jedan manjinski, bivši partner koji je, pritisnut osobnim problemima, počistio blagajnu i drugim malverzacijama kod nekoliko klijenata servisa Streaming.hr proizveo pomutnju.

Foto: Promo
Streaming.hr

“No ekspresno je izbačen, a klijenti obaviješteni pa se, osim za vremenom potrošenim za čišćenje nastalog, nema za čime žaliti. Streaming.hr, evo, i dalje je zdravih temelja, od te točke posluje čak i profesionalnije i bogatiji je za iskustvo. U poslovnoj džungli opreza nikad dovoljno”, upozorava Dževerlija. Potencijalnim i postojećim klijentima obećava da će Streaming.hr i dalje raditi na tome da se jasno vide razlike između vodećeg web video i live streaming providera u regiji i neprofesionalnih kopija.

“Često se pojavljuju pojedinci koji, eto, malo svaštare pa se bave i streamingom i pokušaja koji u branši nude bofl robu. Niču paralelno sa sve većom pristupačnošću tehnologije. Mi u tvrtki Streaming.hr nastavit ćemo nuditi all-inclusive, uslugu ključ u ruke, koja će čak i najzahtjevnijem klijentu pokriti sve videopotrebe. A osim toga, sačuvati im resurse kojih sigurno nemaju dovoljno, a to su vrijeme i živci. Baš zato najmudriji brendovi biraju nas”, poručuje Karlo Dževerlija.

Pogledajte na vecernji.hr