Kina je za većinu svjetskih proizvođača automobila postala glavno tržište koje iz godine u godinu bilježi veliki rast. Najmnogoljudnija država svijeta ubrzano se motorizira i svi veliki igrači žele uzeti svoj dio kolača. Zbog toga je u posljednjih nekoliko godina Auto Shanghai postao jedan od najbitnijih salona automobila. Za novinare je šangajski salon otvoren jučer, a za posjetitelje kojih se očekuje više od milijun, bit će otvoren do 25. travnja.
Naglasak na izložbenim štandovima više od 1000 izlagatelja je na digitalizaciji automobila, sustavima autonomne vožnje i alternativnim pogonskim sustavima, sukladno trendovima u autoindustriji koje Kina itekako prati. Dapače, u nekim je segmentima i predvodnica tehnološke revolucije. Stoga ne čudi što je Renault izabrao upravo kinesko tržište za premijeru i lansiranje svog prvog potpuno električnog SUV-a, urbanog auta na struju K-ZE, koji će se nakon uvođenja na kinesko tržište prodavati u cijelom svijetu.
I Toyota, svjetski predvodnik u hibridnoj tehnologiji, u Šangaju predstavlja svoj prvi potpuno električni model C-HR, koji će za sada biti dostupan samo u Kini. Japanci su najavili da će do kraja 2020. na kineskom tržištu ponuditi čak 10 električnih modela. Svoj je električni koncept za Šangaj pripremio i VW koji je predstavio studiju svog najvećeg SUV-a na struju I.D. Roomzz. Bit će opremljen funkcijom I.D. Pilot i moći će samostalno voziti bez aktivnog vozača (razina 4 autonomne vožnje).
Audi ima premijeru svog koncepta autonomnog vozila koji je posljednji tehnološki izdanak umjetne inteligencije, Audi AI:ME koji je opremljen 4. razinom autonomne vožnje, ali i dva električna modela Audi e-tron i posebno za kinesko tržište dizajniran Q2L e-tron, urbani električni SUV temeljen na Audiju Q2. Nissan u Šangaju pokazuje dva električna koncepta IMs i IMQ crossover, ali i potpuno novu serijsku limuzinu. BMW je za kinesko tržište predstavio novu Seriju 3 s produženim međuosovinskim razmakom, kao i premijeru sportkog izdanja SUV-a X3 M.
VIDEO Stižu veće kazne za vozače: